نوحه خوانی شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی به یزدی ها سپرده شد.


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898080

حجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) با حضور هیئت های یزدی در حرم امام رضا (ع) برگزار می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با تسلیت ایام سوگواری اهل بیت علیهم السلام گفت: مراسم عزاداری شب شهادت. امام رضا (ع) با حضور هیئت های مذهبی استان یزد در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی برگزار شد.

وی افزود: این سوگواره با حضور 80 هیئت مذهبی برگزار می شود و سخنرانان و سخنرانان این مراسم نیز از استان یزد انتخاب می شوند و بر این اساس این مراسم به طور کامل در اختیار یزدی ها است.

نجیمی یادآور شد: این مراسم عصر دوشنبه 13 مهرماه از ساعت 21:30 الی 22:30 در تالار جمهوری اسلامی حرم امام رضا (ع) برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به سبک خاص عزاداری یزید گفت: سبک و سیاق سینه و همچنین محتوای ابیات و نغمه های زیبا که عناصر اصلی عزاداری یزید را تشکیل می دهد، می باشد. منحصر به فرد در کشور

نجیمی مضمون شعر را مبنای مرثیه می داند و ادامه می دهد: ابیات و سبکی که یدی خوان ها برای نوحه خوانی و مرثیه خوانی به کار می برند ساده و متناسب با شأن و جایگاه اهل بیت (ع) است و به همین دلیل است. آنها مورد استقبال مردم کشور و جهان قرار می گیرند

وی گفت: ابیاتی که در نوحه های یزدی به کار رفته پیام مظلومیت شهدای کربلا و نهضت عاشورا را می رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: کاظم رشید یزدی در شب شهادت امام رضا(ع) با حضور علما و بزرگان یزد در حرم حجت الاسلام رضوی سخنرانی می کند.

نجیمی گفت: در مراسم عزاداری عکس های علما، علما و شهدا، سرداران و شعرای یزدی در میدان جمهوری نصب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید