تعطیلی مدارس جز در روزهای تعطیل رسمی نیست

تعطیلی مدارس جز در روزهای تعطیل رسمی نیست

روز جدید وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام الزامات سامانه های آموزش الکترونیکی و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)، اعلام کرد که نسخه جدید شاد به زودی در اختیار همه مدیران مدارس قرار می گیرد و برای همه معلمان، دانش آموزان، مدیران اجرایی الزامی است و باید تاکید کرد. که خانواده ها باید آن را به روز کنند تا دسترسی به ابزارها و خدمات شاد جدید را فراهم کنند.

بر اساس این بخشنامه و با هدف استفاده بهینه از امکانات و فرصت های موجود برای جبران بخشی از آسیب های وارده به کیفیت آموزش در دوران شیوع ویروس کرونا و تسهیل دسترسی به اهداف تحول بنیادین سند آموزش و پرورش، نشان داده شده است؛ شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) بخش مهمی از اکوسیستم آموزش پس از کرونا در یک محیط مجازی امن محسوب می شود و برای ادامه فعالیت آن، تمامی مدارس در صورت امکان، موظفند از شاد به صورت رایگان و رایگان استفاده کنند. وسیله ایمن مخصوص ارائه خدمات آموزشی و آموزشی مورد تایید اداری و ابلاغ کار.

ملاحظات زیر در نظر گرفته می شود:

1- نسخه جدید شاد به زودی در اختیار تمامی مدیران مدارس قرار می گیرد و باید تمامی معلمان، دانش آموزان، مدیران و خانواده ها را تشویق به بروز رسانی آن کرد تا امکان دسترسی به ابزارها و خدمات جدید شاد فراهم شود. .

2- دوره آموزشی آشنایی معلمان با کارکردها و ابزارهای HAD حداکثر تا پایان آبان ماه با مجوز مرکز برنامه ریزی منابع انسانی برای کلیه کارکنان و عوامل آموزشی طراحی و اجرا شود.

3- به منظور تسهیل و تقویت ارتباط استان ها با گروه فنی- اجرایی چاد و پاسخگویی سریع به سوالات و مشکلات استان ها جلسه ای متشکل از معاونان آموزشی، آموزشی، آموزشی و سایر واحدها تشکیل می شود. مربوط به مدارس برگزار شد و یکی از معاونین رئیس جمهور به عنوان رابط استانی منصوب و حداکثر تا تاریخ 30/07/1401 به دبیرخانه کمیته اجرایی چاد مستقر در حوزه وزارتی معرفی شد.

4- سرویس سنجش پیشرفت تحصیلی و تحصیلی، تعیین تکلیف، دفتر معلم، محتوای دوره و امکان برگزاری کلاس مجازی به منظور مدیریت و بهبود فرآیند یادگیری علاوه بر خدمات قبلی توسعه یافته و ضروری است. داشتن همکارانی در راهنمای تمرین یادگیری ترکیبی که پس از آن توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای استفاده از این خدمات برای توسعه فرصت های یادگیری مطلع می شوند.

5- مطالب موجود در تمامی کلاس ها – گروه های سال تحصیلی 1401-1400 به منظور ایجاد کلاس های جدید برای سال تحصیلی از سربرگ “مدرسه من” حذف و در پیام رسان شاد قابل دسترسی خواهد بود.

6- با توجه به امکان برگزاری نامحدود جلسات صوتی و تصویری تعاملی با خانواده ها، معلمان، مدیران، کارشناسان بخش های مختلف، برگزاری جشنواره ها و مسابقات، نظرسنجی های گسترده، برگزاری امتحانات دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان مدارس و مواردی از این قبیل در محیطی شاد که نگهداری آنها به شیوه سنتی مستلزم صرف هزینه و اتلاف وقت برای ذی نفعان خواهد بود، لازم است ضمن رعایت کامل نکات آموزشی و آموزشی مناسب، برای استفاده بهینه از شاد در این موارد اقدامات لازم را انجام داده و در گزارش های استان درج شود. ملاحظات

7- معاونت ها، سازمان ها و ستادها و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها موظفند برنامه های خود را بر اساس استفاده حداکثری از شاد طراحی و ابلاغ کنند. کمیته مستندسازی موظف است اجرای صحیح کلیه دستورالعمل ها و دستورالعمل ها را کنترل و نظارت کند.

8- گروه اجرایی فنی شاد با همکاری مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی موظف به ارائه خدمات و ابزار مورد نیاز معاونت ها و سازمان های مرتبط می باشد. در چارچوب سند همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و شرکت ارتباطات سیار ایران و تصمیمات کمیته نظارت و مدیریت شاد که در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل می شود، ارائه و ارائه می کند.

9- به منظور شناسایی، جذب و ارائه خدمات با کیفیت به دانش آموزان رها شده از تحصیل، برگزاری کلاس های جبرانی و فوق برنامه، تشکیل کلاس های پراکنده برنامه ریزی شده شهید، ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به فرزندان اتباع خارجی و ایرانیان خارج از کشور و سایر مخاطبان. و بخصوص بستر مدارس مجازی ایران بر اساس دستورالعملی که متعاقباً اعلام خواهد شد در اختیار مدیران مدارس و نواحی قرار خواهد گرفت.

10- چنانچه به دلایلی از جمله شرایط جوی یا حوادث غیرمترقبه حضور دانش آموزان در کلاس و مدرسه محدود باشد، مدیران و معلمان موظفند کلاس ها را به صورت مجازی در شاد برگزار کنند. بر این اساس تعطیلی مدارس به دلایل فوق به جز تعطیلی وجه قانونی ندارد.

11- با توجه به برخی تغییرات در تعداد محدود کتاب های درسی، لازم است معاونت های آموزشی با همکاری دبیرخانه های استانی نسبت به تغییر و ارتقای کتب درسی اقدام کنند.

12- مدیر مدرسه نظارت و نظارت بر کمی و کیفی فعالیت معلمان، مربیان و عوامل اجرایی مرتبط در شاد را به عهده دارد. همچنین برای سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان، دسترسی لازم ارزیابان رتبه بندی فراهم می شود.

13- وظیفه نظارت و حصول اطمینان از تداوم ارائه خدمات آموزشی مصوب به دانش آموزان بر عهده ادارات آموزش و پرورش استان، شهرستان، منطقه و ناحیه بوده و عملکرد آنها از طریق دسترسی ایجاد شده برای واحدهای ستادی ارزیابی خواهد شد.

14- بر اساس اعلام مراجع ذیصلاح قضایی استفاده از نمایندگان خارجی برای انجام امور اداری و آموزشی ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید