تعویض آرمیچر 62 تنی موتور مبارکه نورد گرم فولادی


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1903692

آرمیچر موتور ناهموار نورد گرم فولاد مبارکه 62 تن برای اولین بار با استفاده از ظرفیت تعویض داخلی و آرمیچر معیوب جهت انجام تعمیرات اساسی در داخل به کارگاه برق منتقل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی رمضانی کارشناس تعمیرات سایت فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: در پی اطلاع از ناحیه نورد گرم مبنی بر جرقه و قوس در موتور DC-4410KW (R1B) واحد رافینگ و پس از بازدیدهای متعدد توسط متخصصین کارگاه برق و پیمانکاران سرویس تعمیرات مرکزی سایت و با انجام معاینات و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با افراد مرتبط واحد رفتینگ، مشکل ناشی از ناهمواری سطح منیفولد آرمیچر موتور تشخیص داده شد.

وی در تشریح اقدامات بعدی برای رفع این مشکل گفت: مقرر شده است اتصالات مذکور با قطعه یدکی موجود تعویض و در رفع سالیانه قسمت نورد گرم، اتصالات معیوب تعمیر شود. لذا در ابتدای شهریور ماه عملیات تعویض آرمیچر 4410 کیلووات رافینگ با حذف نیمه بالایی استاتور، رفع آرمیچر معیوب، مونتاژ آرمیچر جدید و نیمه بالایی استاتور، تست اولیه و راه اندازی و نهایی انجام شد. بستن یراق آلات و روکش رویی موتور توسط پرسنل شرکت پیمانکار با همکاری پرسنل کارگاه. تعمیرگاه مرکزی برق و بلوک رافینگ فقط در 3 روز ساخته شد و برای اولین بار در فولاد مبارکه این موتور به منطقه نورد گرم تحویل داده شد.

بر اساس اظهارات میتبی رمضانی، آرمیچر معیوب نیز برای تعمیرات اساسی شامل سنگ زنی و شیارکاری منیفولد به کارگاه برق منتقل شد.

سرکارگر منطقه تعمیر فولد مبارکه با تاکید بر اینکه موتور R1 واحد رافینگ بزرگترین موتور DC در فولد مبارکه است و آمادگی آن در ناحیه نورد گرم و همچنین در فولد مبارکه بسیار حائز اهمیت است. حمایت و همکاری مدیریت تعمیرات مرکزی، رئیس کارگاه برق و تلاش شبانه روزی همکاران کارگاه برق، بخش نورد گرم راف و همکاران شاغل در شرکت پیمانکاری مربوطه. مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید