شهرداری مبارکه را با بدهی 90 میلیارد تنی تحویل گرفتیم/ پروژه جدید در این مدت تعمیر نمی شود.


ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837209

شهردار مبارکه گفت: در این مدت هیچ پروژه جدیدی تعمیر نمی شود و فقط پروژه های نیمه کاره به اتمام می رسد. 25 پروژه نیمه تمام با اولویت اجرای پروژه های متروکه در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ محمدمهدی احمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه 1401 در شهرداری مبارکه 170 میلیارد تن مصوب شده است، گفت: 57.5 میلیارد تن در حوزه خدمات مدیریتی، 44 میلیارد تن در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری، 35 میلیارد تن. فولاد در حوزه محیط زیست و خدمات شهری، 15 میلیارد تن در بودجه شهرداری برای اهداف کالبدی و شهری، سه میلیارد تن در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، سه میلیارد تن در حوزه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی.

شهردار مبارکه گفت: بخشداری مرکزی رویکرد مدیریت شهری در برنامه ریزی و تدوین بودجه سال جاری است. در 10 سال گذشته در مورد ولسوالی هشت هکتاری اسماعیل ترخان اقدامی صورت نگرفته و طرح تفصیلی تهیه و تصویب شده است.

وی افزود: برنامه راهبردی 1405 بر اساس حرکت و اقدامات شهرداری مبارکه و تیم اجرایی شهرداری است و برای تحقق این اهداف و اجرای برنامه ها اعتباراتی پیش بینی شده است.

احمدی گفت: شهرداری مبارکه را با بدهی 90 میلیارد تنی تحویل گرفتم و با برنامه ریزی هایی که انجام شده حدود 25 میلیارد تن از بودجه بدهی امسال را تخصیص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری ارزان قیمت یکی از موضوعات درآمد پایدار است، گفت: تعداد شاغلان شهرداری مبارکه نسبت به برنامه مصوب دو برابر شده و با تعداد زیادی نیروی مازاد مواجه هستیم که این امر باعث افزایش بودجه جاری شهرداری شده است.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: در این مدت پروژه جدید تعمیرات اساسی انجام نمی شود و فقط پروژه های نیمه وقت اجرا می شود. 25 پروژه نیمه تمام با اولویت اجرای پروژه های متروکه در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی افزود: سمینار خیام مبارکه موضوعی 30 ساله است که با جلسات و تعامل با اداراتی که داشتیم طی پنج سال آینده تکمیل می شود.

احمدی گفت: تقاطع 60 میلیارد مایلی با اعتبار 60 میلیارد در دستور کار است و اعتبار خوبی برای تملک زمین و اتصال به قطار شهری در محدوده قطار شهری اصفهان – مبارکه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پردیس سینمایی مبارکه تا 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد، گفت: همچنین با توجه به شرط سرمایه گذار، زمینی را برای ساخت مجتمع مطبوعاتی در مبارکه اختصاص خواهیم داد. مبارکه دارای 18 دستگاه اتوبوس از 40 دستگاه اتوبوس شهری است و بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی از کار افتاده است.

شهردار مبارکه ادامه داد: سه دستگاه در شش ماه گذشته تعمیر شده و قرار است امسال 10 دستگاه تعمیر و بازسازی شود. حدود 400 قلاده سگ در کمپ مبارکه نگهداری می شد که متاسفانه طی دو ماه گذشته به دلیل سیاست های بالادستی محدودیت هایی برای این کمپ اعمال شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در صدد رفع مشکلات کمپ هستیم، گفت: شهرداری حق قانونی برای کشتار حیوانات ندارد و ما وظیفه داریم سگ های ولگرد را زنده نگه داریم و آنها را عقیم کنیم و آنها از شهر خارج شده اند.

شهردار مبارکه در پایان گفت: سرانه فضای سبز مبارکه 46.5 متر مربع است که این سرانه به دلیل آلودگی صنعتی در مبارکه بیشتر از سایر شهرها است.


* اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام

محمد ایرانپور با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام بر اساس نیاز شهروندان اولویت بندی می شود، گفت: ادامه کمربندی شهر، ادامه بلوار شهید بابای، پل وحدت، الحاق منطقه ابراهیم آباد و درچه و بازنگری طرح جامع شهر به عنوان مهمترین مصوبات شورای اسلامی شهر مبارکه در این مدت.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: شهرداری های شهر در سال های اخیر با محدودیت های مالی مواجه بوده اند و پرداخت حقوق به کارکنان شهرداری مبارکه در اولویت کاری این نهاد برای افزایش انگیزه برای ارائه خدمات است.

وی افزود: اما با توجه به بزرگ بودن صنعت فولاد و تردد کامیون ها و ناوگان حمل و نقل، نیاز به توسعه مناسب فضای سبز احساس می شود. مبارکه دارای 400 هکتار فضای سبز است که سرانه آن 46 متر مربع است. سرانه فضای سبز در این شهر بالاتر از سطح استاندارد است.

ایرانپور با بیان اینکه طی پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی در حفظ و نگهداری فضای سبز با مشکل مواجه بوده ایم، در خصوص استفاده از آب خاکستری برای فضاهای سبز شهری، گفت: فولاد مبارکه طی تفاهم نامه ای 30 سال پساب خانگی مبارکه را خریداری کرده و شهرداری نیز اقدام به خرید آن کرده است. نمی توان از پساب در فضای سبز استفاده کرد و فضای سبز با اجاره چاه های کشاورزی آبیاری می شود.

وی ادامه داد: تعامل با برخی دستگاه ها، تعامل با شوراها و شهرداری های سایر شهرها و اجرای پروژه های مشترک با برخی از صنایع شهرستان از دیگر مصوبات است.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در خصوص توزیع عوارض آلایندگی فولاد مبارکه به شهرداری گفت: هر صنعت توسط سازمان محیط زیست رصد می شود و بر اساس میزان آلایندگی درصدی به سازمان مالیات و سپس به شهرداری.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید