مدیریت را با بدهی های زیاد تحویل گرفتیم/ انسجام خوبی در کشور داریم

ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790772

گفته می شد که نیروهای انقلابی دیپلماسی بلد نبودند.

نایب رئیس مجلس گفت: اگر در گذشته می گفتند خزانه خالی گرفتیم، باید بگوییم که دولت را هم با بدهی زیاد گرفتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمحمد حسینی نایب رئیس مجلس صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید عباسپور به مناسبت روز دانشجو، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد دانشجو، اظهار داشت: آنها باید از تاریخ معاصر آگاهی کافی داشته باشند تا بتوانند در این زمینه حضور داشته باشند. بتواند تحلیل خوبی از مشکلات ارائه دهد و منحرف نشود.

وی با ارزیابی بسیج دانشجویی دانشگاه برای این دیدار گفت: توصیه مقام معظم رهبری و حجت الاسلام رئیسی حضور مسئولان در بین مردم و دانشجویان است که بر این اساس سعی در برگزاری جلساتی با دانشجویان داریم و افتخار می کنیم. این مشکل. “

حسینی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره معیارهای دولت برای انتخاب مدیران تصریح کرد: رئیس جمهور در انتخاب افراد و مدیران برای انتخاب مدیرانی که در رکاب رئیس جمهور تلاش می کنند مشکلات را حل کنند دقت زیادی دارد. خدمت به مردم و برخورداری از روحیه مردمی و ولایتمداری، ایمان به نظام اسلامی و تجربه و توانایی از معیارهایی است که آقای رئیسی در انتخاب مدیران به آن توجه می کند.

وی افزود: برهمین اساس شاهد هستیم که جوانان نخبه و افراد با تجربه و موثر در دولت انتخاب شده اند و تلفیقی از جوانان و افراد با تجربه کار خود را انجام می دهند. در آینده از جوانان و نخبگان بیشتر استفاده خواهد شد. در بحث انتخاب استانداران و مسئولان، دقت لازم به عمل آمده است تا افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند در رکاب رئیس جمهور برای حل مشکلات تلاش کنند.

وی ادامه داد: گفته می شد که نیروهای انقلاب نه دیپلماسی بلدند و نه زبان دنیا، اما دیدید در سفر رئیس جمهور به ترکمنستان چه گشایش هایی ایجاد شد، بحث پیوستن ایران به شانگهای را هم دیدیم که می تواند گشایش های زیادی را به دنبال داشته باشد. “، گفت.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی درباره خصوصی سازی ها گفت: بحث خصوصی سازی در دولت قبل مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده و منجر به تعطیلی بسیاری از صنایع و کارخانه ها شده و کار به جایی رسیده است که رئیس خصوصی سازی دستگیر و بازداشت شده است. صدای مردم شنیده شد، بنابراین در این دولت به موضوع خصوصی سازی دقت بیشتری می شود و نظارت جدی بر این موضوع وجود دارد.

حسینی ادامه داد: کارگاه و کارخانه نباید به بهانه خصوصی سازی تعطیل شود و بعد زمین های آن توسط سودجویان گران فروشی شود و برای هر نفر سود کلانی شود.

وی با اشاره به تعامل خوب دولت و مجلس و تعامل همه نیروها و نهادهای انقلابی، گفت: اکنون مجلس و دولت تعامل بسیار خوبی با یکدیگر دارند. امروز (پنجشنبه صبح) با نمایندگان 5 استان با حضور رئیس جمهور جلسه خواهیم داشت. پیش از این مجامع نمایندگان استان های مختلف با رئیس جمهور دیدار کردند. اگر در دولت قبل اینطور نبود، نمایندگان باید به رئیس جمهور دسترسی داشته باشند و سوالات خود را مطرح کنند.

حسینی افزود: رئیس جمهور هر هفته با سران سایر قوا دیدار می کند و به جای اینکه مثل گذشته سران قوا را پشت تریبون روبه روی هم ببینند، اکنون همه در تلاش هستند و آرامش در کشور ایجاد شده است. انسجام و همگرایی که نویدبخش آینده ای روشن است.

نایب رئیس مجلس درباره افشای سند تحول در آینده نزدیک گفت: این سند به موضوعات مختلف، بحث آب، تولید، اشتغال، مسکن و … و همچنین تعهدات هر دستگاهی می‌پردازد. همچنین ذکر شده است. «و دانش آموزان اگر ایده و راه حلی برای اجرای بهترین سند دارند باید این سند را مطالعه کنند.

وی افزود: این وضعیتی که در گذشته وجود داشت نیاز به تغییر و تحول دارد. این سند می تواند کمک زیادی کند.

یکی از اساتید دانشگاه تهران در خصوص بحث بودجه سال 1401 گفت: متأسفانه در گذشته که بودجه در مجلس تصویب می شد، اقتصاددانان از ابتدا می گفتند که با کسری بودجه مواجه خواهیم شد. اما امروز تمام تلاش ها برای جلوگیری از کسری بودجه انجام شده است. امیدواریم مجلس همکاری کند و نگاه ملی در دولت، مجلس و کشور حاکم شود.

وی ادامه داد: همه می دانیم که رئیس جمهور در موقعیتی گل و بلبل کشور را تحویل نگرفته است. در حال حاضر ماهانه چندین هزار میلیارد گوجه فرنگی از سوی دولت سیزدهم بابت بدهی های دولت قبل پرداخت می شود. اگر در گذشته گفته می شد خزانه خالی به دست ما می رسد، باید بگوییم که دولت با بدهی زیادی هم دریافت کردیم.

حسینی ادامه داد: در سال آینده هزینه های دستگاه های دولتی نه تنها باید افزایش یابد بلکه باید کاهش یابد. درآمد مدیران بررسی می شود و به طور کلی از سرریز بیشتر جلوگیری می شود.

نایب رئیس مجلس گفت: اگر در گذشته شعار رشد اقتصادی مطرح می شد، اکنون باید این شعار محقق شود. گفتند ما با دنیا تعامل داریم اما کاری انجام نشد. اما اکنون کشورهای مختلفی آماده همکاری با کشور ما هستند. همکاری با آنها می تواند به اقتصاد ما کمک کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات آبی کشور گفت: مشکل کم آبی در کشور چیزی نیست که در این سه ماه ایجاد شده باشد، بلکه تمام شده و به خوبی کار می کند که امیدواریم در این مدت حل شود. مشکلات روزانه قطعی گاز و برق داشته ایم و با تدابیری که اندیشیده شده این گونه مشکلات حل می شود، توافقنامه گازی که در سفر رئیس جمهور با ترکمنستان امضا شد بخشی از نیاز گاز کشور را تامین می کند.

معاون رئیس جمهور درباره موضوع یارانه ها و 4200 تنی نیز گفت: هر جا تغییری رخ می دهد دولت مواظب باشد برای اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر ضعیف جامعه مشکل ایجاد نکند. مناظره 4200 جلدی این بحث را مطرح می کند که درآمد به دست مردم نمی رسد و بیشتر به جیب گروه خاصی می رود، بنابراین باید سازوکار درستی در نظر گرفته شود تا مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند. پ

وی با اشاره به برنامه های آتی دولت گفت: یکی از برنامه های آینده تمرکز بر اقتصاد دیجیتال است.

حسینی گفت: تاکید رئیس جمهور بر این است که شرکت های دولتی دارای انضباط مالی هستند و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی درباره بازگشایی دانشگاه ها گفت: بسیاری از اساتید معتقدند که تاج به بحث دانش ضربه زده است و اکنون باید بتوانیم با شجاعت آنها جبران کنیم.

وی ادامه داد: نظر رئیس جمهور این است که دانشگاه ها باید اتاق فکر کشور باشند، بنابراین همانطور که اساتید و نخبگان از دولت انتظار حمایت از آنها را دارند که انتظار می رود این اتفاق بیفتد، دولت نیز از نخبگان و دانشگاهیان انتظار دارد که کارمندان را برای حل مشکل یاری کنند. مشکلات کشور».

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره یکی از دانشجویان درباره مذاکرات هسته ای افزود: خوشبختانه تیم تخصصی و آشنا به امور بین الملل با تمام قوا به مذاکرات رفتند. البته مذاکره کنندگان ایرانی آماده ادامه مذاکرات بودند، اما طرف مقابل خواستار بازگشت به کشورهای خود و از سرگیری مذاکرات پس از رایزنی بود.

وی ادامه داد: این بار دست ما در مذاکرات پر است و با برنامه حفظ منافع ملی کشور ادامه داده ایم.

نایب رئیس مجلس گفت: متأسفانه در گذشته اقتصاد ما مشروط بود و امروز برخی نمی خواهند از این مرحله عبور کنند.

حسینی در پایان گفت: در مذاکرات باید منافع کشور در نظر گرفته شود. آمریکایی ها که می خواهند ایران را مقصر مذاکرات بدانند، همین دیروز ما را تحریم کردند، پس مشخص است که جدی نیستند. اگر آمریکا می خواهد به برجام بازگردد، باید بر اساس تعهد خود همه تحریم ها را لغو کند، اما به جای حسن نیت، ما را تحریم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید