تعیین تکلیف عملکرد معلم مهرآفرین

تعیین تکلیف عملکرد معلم مهرآفرین

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی با اشاره به استعلام قانونی واصله معاون قانونگذار شورای اسلامی در خصوص اجرای قانون رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین گفت: این معاونت قانونگذار مجلس، زمان اجرای قانون معلمان 31 شهریور 1400 است.

متن استفساریه و پاسخ معاون قانونگذار به نامه رئیس کمیته آموزش به شرح زیر است:

احتراماً با تصویب قانون نظام ارزشیابی معلمان کلیه معلمان از جمله معلمان طرح مهر آفرین از تاریخ 1400/06/31 و همچنین با رای کمیته اجرای مصوبات دولت با قوانین کشور مشمول ارزیابی ویژه شدند. شورای اسلامی، مفاد اجرایی این قانون برای رتبه بندی معلمان طرح مهرآفرین اصلاح و این معلمان نیز از تاریخ مذکور مشمول رتبه بندی شدند.

متاسفانه وزارت آموزش و پرورش با تفسیر نادرست بند (9) تنها ماده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​مصوب 8/8 / 1401 زمان اجرای رتبه معلم طرح مهرآفرین را به 1401/1401 با محاسبه 1.7 تغییر داد. این در حالی است که در وهله اول معلمان طرح مهر آفرین بر اساس مصوبه شورا برای اجرای مصوبه قانون رتبه بندی 31.06.1400 را به خود اختصاص داده بودند.بند دوم (9) تنها ماده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1301 به عنوان لغو آزمون تمدید و صدور شناسنامه معلم پروژه بزرگی است. نه اینکه تاریخ معارفه این معلمان یک سال بعد تغییر کند. با عنایت به مطالب فوق، لطفاً موضوع را بررسی و نظر خود را به این کمیته ارسال فرمایید.

پاسخ این نماینده مجلس به این نامه به شرح زیر است:

جناب دکتر منادی سفیدان

رئیس محترم کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری

سلام

احتراماً با مراجعه به نامه شماره 91493 مورخ 23.09.1201 در خصوص تاریخ اجرای رتبه مدرس پروژه مهر آفرین و با عنایت به بررسی های انجام شده، نظر حقوقی این معاونت به شرح زیر است:

“نظر حقوقی”

در حالی که قانونگذار در بند (9) قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستمری بگیران کشوری و | لشکری ​​در مقام لغو شرط آزمون مجدد معلمان طرح مهر آفرین آنها را به عنوان سایر معلمان در نظر گرفته است. نظام ارزشیابی فوق العاده تلقی می شود لذا سامانه ارزشیابی معلمان طرح مهرآفرین طبق تبصره (3) ماده (6) قانون نظام ارزشیابی معلمان نیز از تاریخ 1400/06/31 اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید