زمان اجرای درجه بندی معلم برای حدود 100000 معلم مهرآفرین

زمان اجرای درجه بندی معلم برای حدود 100000 معلم مهرآفرین

سید بهزاد پورسید معاون مجلس در پاسخ به نامه حمیدرضا حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تکلیف رتبه بندی معلمان مراآفرین نوشت:
با توجه به اینکه عبارت «نیروی بدون کد شناسایی شغلی مصوب سازمان اداری و کار کشور» مندرج در تبصره 3 ماده 3 آیین نامه قانون نظام ارزشیابی معلمان بر اساس نظر هیأت تجدیدنظر و درخواست. مصوبات دولت مغایر با قوانینی است که شمول قانون را محدود می کند، قسمت 1 ماده 2 قانون مذکور به رسمیت شناخته و لغو می شود.
نظر به اینکه قانونگذار در بند 9 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در مقام لغو شرط برگزاری آزمون مجدد معلمان کشوری طرح مهر آفرین را مانند سایر معلمان مشمول ارزشیابی فوق العاده می داند، لذا امتیاز بندی برای بر اساس تبصره 3 ماده 6 قانون، طرح مهرآفرین معلمان از 31 شهریور 1400 اجرا می شود.
گفتنی است در شرایطی که معلمان مهر آفرین پیش از این مشمول رتبه بندی بودند و تاریخ اجرای آن بر اساس قانون از 31 شهریور 1400 تعیین شده بود، اما بر اساس اظهارنظر اخیر صادق ستاری فرد؛ در سال 2018، 31 شهریور ماه سال 1389 تعیین شد. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش: بر اساس تنها ماده احیای حقوق، زمان اجرای احکام معلمان مهرآفرین از مهر 1401 خواهد بود.
این اظهارنظر باعث نارضایتی حدود 100 هزار معلم مهرآفرین شد اما اکنون نماینده مجلس به برداشت متفاوت آموزش و پرورش و مجلس از قانون پاسخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید