تاریخ اجرای درجه بندی معلم مهرآفرین تعیین شد

تاریخ اجرای درجه بندی معلم مهرآفرین تعیین شد

محمد وحیدی درباره تاریخ در نظر گرفته شده برای نمره دهی معلمان طرح مهر آفرین که از اول مهرماه 1401 در نظر گرفته شده است، گفت: در 2 روز گذشته پیام های زیادی از معلمان طرح مهر آفرین در اعتراض به این مصوبه دریافت کردیم. در حالی که تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان 31 شهریور 1400 است، تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان مهر آفرین یک مهر ماه دیده می شود که جای تعجب دارد.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملگان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در شورای اسلامی شهر ادامه داد: متأسفانه به این دلیل است که در قانون احیای حقوق مهر آفرینان ماده ای وجود دارد، بنابراین برای این دسته از معلمان بدون آزمون قانون رتبه بندی اعمال می شود که طبق نظر سازمان برنامه و بودجه مصوبات آنها از جمله بازپرداخت حقوق کارکنان سایر دستگاه ها از اول مهرماه جاری اجرا می شود. قانون ارزشیابی معلمان 31 شهریور 1400 آقای.
وی با تاکید بر اینکه در این زمینه معاونت آیین نامه مجلس مرجع اصلی نظر است، افزود: قبل از تصویب لایحه احیای حقوق، شورای اجرای تصویب رای به گنجاندن معلمان مهرآفرین در اجرای معلم داد. قانون ارزیابی، بنابراین قانون رتبه بندی و نظر شورای اجرایی این تصمیم برای اعاده حقوق اولویت است.
وحیدی یادآور شد: در لایحه ای که دولت در زمینه احیای حقوق ارائه کرده بود، برای معلمان طرح مهرآفرین پیش بینی نشده بود و نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و برنامه و بودجه این موضوع را اضافه کردند. این لایحه چون این معلمان نیازی به آزمون نداشتند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آموزش و پرورش بابت شماره قبض قانون رتبه بندی مبلغی را به معلمان مهر آفرین پرداخت کرد و این رقم قبل از لایحه بازیابی حقوق بود. و در صورت وجود شبهه در این زمینه آموزشی می تواند از معاون قانونگذار مجلس استعلام کند.
رئیس کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: در صورت نیاز کمیسیون آموزش و مجلس می توانند طرح مطالعاتی در این زمینه تهیه کنند تا مشخص شود که قصد قانونگذار از رتبه بندی معلمان مهرآفرین است. برنامه این است که رتبه را از همان تاریخ برای سایر معلمان اعمال شود. این قانون اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید