اجرای رتبه بندی معلم پروژه مهرآفرین در نبرد دربار


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918887

گزارش دانا از آخرین اخبار در خصوص روند اجرای قانون ارزشیابی معلمان؛

معلمان مهر آفرین قرار بود بدون آزمون از این رتبه بندی استفاده کنند. اما به نظر می رسد این معلمان از مهر 1401 مشمول رتبه بندی می شوند و معوقات واریز شده قبلی برای آنها از حقوق آنها کسر می شود!

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ در چند سال گذشته نمره دهی معلمان یکی از دغدغه های فرهنگیان بوده و در نهایت مجلس این طرح را به تصویب رساند و دولت موظف به اجرای آن شد، اما در این بین معلمان مهربان این رتبه بندی شامل افرادی نمی شود که در سال 2019 در مدیریت آموزشی استخدام شده اند یا با قرارداد کاری استخدام شده اند.

اگرچه فرض بر این بود که معلمان مهرآفرین و سایر همکارانشان از 31 شهریور 1400 ارزشیابی شوند، اما آنچه شنیده شد آموزش و پرورش اعلام کرد که این معلمان در تاریخ 1 مهر 1401 و معوقات قبلی ارزشیابی خواهند شد. زیرا آنها واریز شده اند و از دستمزد آنها کسر خواهد شد. این شنیده ها با مصاحبه صادق ستاری فرد; معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تایید شد.

با عرض پوزش، مشکلات ارزشیابی معلم ادامه دارد و به نظر می رسد جادوی چالش هایش پایانی ندارد. نایب رئیس شورای اسلامی در روزهای اخیر عدم ورود معلمان مهرآفرین به رتبه بندی را برخلاف مقررات مطرح کرد و از کمیسیون آموزش و دولت خواست تا این موضوع را پیگیری کنند. زیرا این تعداد معلم مانند دیگران خدمت کرده اند و حقوقی برابر با همکاران خود دریافت می کنند. به هر حال پس از گام های طولانی برای اجرای این طرح، چنین چالشی نباید مانع اجرای رتبه بندی شود و باید هر چه زودتر تکلیف این گونه معلمان مشخص شود. یکی دیگر از موارد مورد اختلاف مردم و معلمان، توجیه دولت و مجلس برای انجام رتبه بندی است.

این رتبه بندی شامل «معلمان جدید» نیز می شود.

علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با اشاره به آخرین اخبار از اجرای قانون ارزشیابی معلمان گفت: بودجه مورد نیاز برای اجرای قانون ارزشیابی در سال جاری 38 هزار تومان است. میلیارد تومان البته 12 هزار میلیارد تومان نیز برای 6 ماه سال قبل از معلمان درخواست شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بودجه برنامه اعتبارات لازم برای انجام رتبه بندی را تامین کرد، اظهار داشت: اما از آنجایی که ارزیابی معلمان بر اساس سوابق شغلی و امتیازات حرفه ای آنها تا حدودی پیچیده و زمان بر است، اجرای کامل رتبه بندی طبیعی است. یک یا دو ماه تاخیر دارد اما مبلغی به حساب همه معلمان مشمول رتبه بندی واریز شده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه به محض تکمیل فرآیند ارزشیابی معلمان، مابه التفاوت به حساب معلمان واریز می شود، گفت: در حال حاضر هیات های ممیزی مشغول بررسی سوابق شغلی و حرفه ای معلمان مشمول رتبه بندی هستند. قانون است و زمان دقیقی برای پرداخت مابه التفاوت اعلام نمی شود.

منادی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 807 هزار معلم جدید مشغول به کار هستند، گفت: از این رو معلمان جدید نیز مشمول قانون رتبه بندی می شوند و همچنین معلمان شایسته ای که باید قبلا آزمون می شدند تا واجدین شرایط به صورت گزینشی انتخاب شوند. ساخته شده، نیازی به برگزاری آزمون نیست و تمامی معلمان مهر آفرین مشمول امتیازات رتبه بندی می باشند.

وی افزود: البته دولت اعلام کرد که معلمان مهر آفرین از ابتدای مهر 1401 مشمول قانون رتبه بندی می شوند، در حالی که معتقدیم معلمان مهر آفرین نیز باید از شهریور 1400 مانند سایرین از مزایای رتبه بندی برخوردار شوند. موضوعات این قانون

تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان مهر آفرین باید بازنگری شود

در همین رابطه علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نامه ای به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نوشت: متأسفانه وزارت آموزش و پرورش بند (9) تنها ماده قانون اصلاح بودجه سال 1401 را اشتباه تفسیر کرده است. کل کشور و احیای حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری. و لشکری ​​مصوب 8/8/1301 زمان اجرای رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین را در تاریخ 1/7/1301 محاسبه کرده است، در حالی که در اول. محل معلمان طرح مهر آفرین بر اساس مصوبه شورای اجرا مشمول قانون رتبه بندی 1400/6/31 بند دوم (9) تنها ماده قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 می باشند. در مقام حاکی از حذف آزمون مجدد و صدور شناسنامه معلمان طرح مهرآفرین بدون تغییر تاریخ مشمولیت این معلمان تا یک سال بعد بود.

همچنین محمد واحدی; رئیس کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حالی که تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان 31 شهریور 1400 است، تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان مهر آفرین یک مهرماه در نظر گرفته شده است که جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به اینکه ماده ای در قانون احیای حقوق مهرآفرینان وجود دارد که «این دسته از معلمان بدون آزمون طبق قانون رتبه بندی می شوند»، احکام آنها نیز بر اساس صلاحدید خواهد بود. سازمان بودجه برنامه مانند احیای حقوق سایر کارمندان تمهیدات از اول مهر اجرایی می شود در حالی که تاریخ لازم الاجرا شدن قانون ارزشیابی معلمان 10 شهریور 1400 بوده است.در حال حاضر برداشت متفاوت از آموزش و پرورش و مجلس است. متن قانون برای معلمان مهرآفرین مشکلاتی ایجاد کرده و نمره دهی آنها را یک سال به تاخیر انداخته است.

مجلس بر حسن اجرای قانون رتبه بندی معلمان مراآفرین نظارت خواهد داشت

مهرداد ویشکرمی نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص حل مشکل معلمان مهر آفرین گفت: یکی از خواسته های اصلی کمیسیون آموزش مجلس اجرای صحیح رتبه بندی معلمان مهرآفرین است چرا که این معلمان سال هاست در حال خدمت هستند و مالی جدید ندارند. بار بر دوش دولت

به گفته یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس؛ نمایندگان مجلس با گنجاندن کلیه معلمان طرح مهر آفرین بدون برگزاری آزمون مجدد در قانون ارزشیابی معلمان و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسایی از مهر 1401 موافقت کردند، اما به نظر می رسد در اجرای این قانون ابهاماتی وجود دارد. بند 9 ماده واحده که باعث شد. قرار بر این شد که معلمان از مهر 1401 درجه بندی شوند که انتقاد معلمان مهرآفرین را به دنبال داشت.

وی با بیان این موضوع نامه ای به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش برای روشن شدن موضوع نوشته شد و گفت: وزیر آموزش و پرورش پیگیر این موضوع است تا ابهامات ایجاد شده در خصوص بند 9 به زودی برطرف شود. به زودی امکان پذیر است.» همچنین کمیسیون آموزش نیز در حال پیگیری است تا در اسرع وقت تکلیف معلمان مهرآفرین مشخص شود.

چرا مبلغ واریز رتبه بندی را از حساب اساتید مهر آفرین بازپرداخت کنید

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش علت بازگشت مبلغ واریز به حساب معلمان مهرآفرین (برای پرداخت معوقات ناشی از رتبه بندی) را بند ۹ (مصوبه اخیر مجلس در خصوص بررسی) عنوان کرد. اعاده حقوق کارمندان) به این مصوبه اضافه شد که در راستای لایحه دولت بود. درباره این مصوبه ابهاماتی وجود دارد، اگر آن ابهامات برطرف شود، این موضوع هم حل می شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ بند 9 به مصوبه اضافه شد که در راستای لایحه دولت بود. یه تفاوت وجود دارد. بر اساس مشکلی که کمیته پیدا کرد، قبلاً آن مبلغ را به آنها پرداخت کرده بودیم، اما در مورد این تصمیم ابهام وجود دارد.
وی ادامه داد: دوستان این ابهام را دنبال می کنند. در صورت رفع این ابهام، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

به گزارش دانا؛ اجرای رتبه بندی معلمان پروژه مهرا آفرین مملو از مشکلات بود، ابتدا این افراد باید پس از شرکت در آزمون و دریافت کد شناسایی رتبه بندی می شدند. اما مجلس در قانون احیای حقوق، آزمون را لغو و مقرر شد معلمان مهر آفرین از مزایای رتبه بندی بدون هیچ نوع آزمونی برخوردار شوند. اما اکنون این گروه از مشکلات دیگری در نحوه اجرای رتبه بندی خبر می دهد که مسئولان در تلاش برای رفع آن هستند.


بیشتر بخوانید:

مشکل عدم اعمال صلاحیت های آموزشی فرهنگیان حل شد

تنها 4 روز تا وعده وزیر آموزش و پرورش باقی مانده/آیین رتبه بندی معلمان از چه زمانی اجرایی می شود؟

وزارت آموزش و پرورش دستور درجه بندی و بازگرداندن حقوق معلمان را صادر می کند

خبر خوش برای فرهنگیان/ صدور حکم درجه بندی و اعاده حقوق معلمان از امروز

دیدگاهتان را بنویسید