تغییرات جدید در پرداخت مزایای ارزشیابی معلمان

تغییرات جدید در پرداخت مزایای ارزشیابی معلمان

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، متن آیین نامه طبقه بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت های دولت باید توجه به فرهنگیان باشد و در این راستا رتبه بندی معلمان در حال اعمال است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی معلمان باید به ارتقای کیفیت آموزش منجر شود.

شنیده ها حاکی از آن است که وزیر آموزش و پرورش و معاونانش چند روزی است که با پرداخت حقوق آبان و کمک هزینه ارزشیابی معلمان از طریق سازمان برنامه و بودجه دست و پنجه نرم می کنند.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۳ آبان ماه امسال اعلام کرد: تاکنون احکام معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر نشده است که به محض صدور احکام افزایش حقوق به آن رسیدگی خواهد شد. ، و حتی اعتبارات لازم در خزانه برای انجام این کار در نظر گرفته شده است.

میرکاظمی با بیان اینکه اعتبار لازم برای ارزشیابی معلمان در نظر گرفته شده و پس از صدور دستورات معلمان در حدود بودجه پرداخت می شود، تصریح کرد: امیدواریم اجرای این طرح موجب ارتقای کیفیت آموزشی مدارس در سال جاری شود. علاوه بر کمک به بهبود معیشت معلمان عزیز

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که احکام طبقه‌بندی بر اساس نام، عنوان تحصیلی معلم و احکام بازپس‌گیری حق کار را صادر کرده است. حال باید دید آیا سازمان برنامه و بودجه به وعده خود عمل کرده و اعتبار مورد نیاز حقوق و مزایای رتبه آبان را امروز تقسیم می کند یا خیر.

پاسخنامه آموزش و پرورش فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان را بخوانید.

منصور نجفی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با کانال اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام به تشریح ابهامات فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان پرداخت.

نجفی گفت: در این مرحله برای همکاران عزیزی که بعد از تاریخ 1400/06/31 بازنشسته شده اند بنا به تاکید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی تصمیمی صادر نشده است. انشاءالله در آذرماه این امکان فراهم می شود.

به گفته وی، در خصوص همکاران انتقال موقت یا دائم، با توجه به نیاز مبادله پرونده انتقال بین مناطق مبدأ و مقصد، عمده کار انجام شده است، اما در موارد متعددی به دلیل مشکلات اطلاع رسانی، امکان پذیر نبود. برای صدور سفارش و تا یک ماه آینده کار می کند مشکل نیز حل شده است.

نجفی ادامه داد: با توجه به اینکه لازمه قضاوت مستلزم اطلاع افراد تمام وقت است، در برخی موارد به دلیل کسر ساعت امکان صدور حکم وجود نداشت. این افراد نیز در آذرماه مشکلی خواهند داشت.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام نیز نوشت:

در چند مورد نام برخی از همکاران محترم به دلیل مشکلات سیستمی در جدول رده بندی دیده نمی شد و امکان صدور تصمیم وجود نداشت.

تاریخ صدور احکام از 31 شهریور 1400 می باشد و با توجه به واریز قبلی به حساب همکاران گرامی سه ماه از مبلغ پرداختی مسترد می گردد.

مهلت بازپرداخت دستمزدها نیز از ابتدای مهرماه است و معوقات طبق رتبه بندی پرداخت می شود.

همکارانی که از 10 شهریور تا امروز در دو منطقه بوده اند قطعا مطالبات قبلی در منطقه مبدا و مطالبات بعد از تاریخ انتقال در منطقه مقصد را دریافت خواهند کرد.

کلیه بستگانی که صندوق بازنشستگی آنها صندوق بازنشستگی کشوری باشد طبق قوانین مشمول مقرری ماه اول خواهند بود.

بار دیگر تاکید می شود همکاران مدیریت در تمامی مناطق با توجه به زمان محدود به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا مراحل صدور رای دادگاه در موعد مقرر تکمیل شود.

بالاخره در مورد بقیه همکاران هم انشالله در ماه آینده تلاش می شود تا حکم آنها صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش اگرچه برای حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «1-3» استفاده خواهیم کرد، اما وزیر آموزش و پرورش گفت: این روش همان دو مدرک است یعنی یک دانش آموز سه سال را در سایر رشته ها سپری می کند. دانشگاه ها و یک سال در دانشگاه فرهنگیان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و آخرین اخبار استخدامی در این وزارتخانه گفت: در بخش های کیفی از جمله مربیان آموزشی، مشاوران، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. در ضمن در آموزش و پرورش به باربر و خدمتگزار نیازمندیم.

وی ادامه داد: مجوز استخدام نیروهای باکیفیت را گرفته ایم که اقدامات آنها در دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش و برنامه ریزی و توسعه منابع زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

نوری با اشاره به اینکه برای حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «3-1» استفاده می کنیم، افزود: این روش همان دو مدرک است یعنی دانشجو به مدت سه سال در سایر دانشگاه‌ها و با شرایط خاص منصوب می‌شود.» باشد؛ مثلاً نمره کل وی کمتر از 7500 نباشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس این روش دانشجو به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کند تا اول مهر سال آینده بتواند تدریس کند.

وی با بیان اینکه دیگر آزمون ماده 28 نخواهیم داشت، تصریح کرد: جذب آموزش و پرورش ما فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید