پرداخت افزایش حقوق و مزایای ارزشیابی معلمان

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، متن آیین نامه طبقه بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت های دولت باید توجه به فرهنگیان باشد و در این راستا رتبه بندی معلمان در حال اعمال است و به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، رتبه بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

پرداخت افزایش حقوق و مزایای ارزشیابی معلمان
نوری در حاشیه نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی در جمع خبرنگاران گفت: برای 13 هزار معلم زودتر تصمیم گیری طبقه بندی شده بود که طبق گزارش ها در ماه جاری برای حدود 100 هزار نفر تصمیم گیری می شود.

وی افزود: رتبه بندی معلمان برای تعداد زیادی انجام می شود، در واقع 72 هزار مستمری بگیر حدود 970 هزار نفر را شامل می شود.

ایجاد سیستم شناسایی بازماندگان پس از تحصیل
نوری همچنین درباره سامانه بقای آموزش و پرورش توضیح داد: سامانه ای طراحی شده تا تمامی دانش آموزانی را که در دوره ابتدایی و در آینده در دوره دوم تحصیل می کنند با کمک سازمان ثبت احوال شناسایی کند.

وی افزود: کودکانی که اسامی آنها در ثبت نام باشد و در آموزش ثبت نام نکرده باشند برای بازگشت به دوره آموزشی با کدپستی شناسایی می شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از دانش آموزان به دلیل اختلالات حسی و حرکتی نمی توانند به مدرسه بروند و سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشکلات این افراد را بررسی خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه جذب و آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل با روش های مختلفی انجام می شود، گفت: برای برخی دانش آموزان به روش های ترکیبی و برای برخی دیگر به ویژه دختران مقطع متوسطه متاهل با روش های آموزش مجازی و چهره- عیب‌یابی حضوری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه.

وی خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه اعتبار آموزش و پرورش را به بازماندگان آموزش و پرورش اختصاص می دهند، با شناسایی مهمترین اقدام برای جذب بازماندگان تحصیلی، امیدواریم شاهد عدم وجود بازماندگان تحصیلی در کشور باشیم.

وزیر آموزش و پرورش از معرفی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس خبر داد: بر اساس قوانین کشور و همچنین در دنیا والدین موظف به اعزام دانش آموزانی که موظف به تحصیل در مدرسه هستند، ثبت نام این دانش آموزان از طریق مدارس در مدارس انجام می شود. مدیر مدرسه و همکاران

نوری بیان کرد: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است و دانش آموزان را با آرامش روانی وارد چرخه آموزش می کند و در این زمینه با جدیت عمل می کنیم.

معلمان مجاز به معرفی کتاب های درسی نیستند
وی درباره الزام خرید کتب درسی و برگزاری آزمون در برخی مراکز آموزشی گفت: این اقدامات برای دانش‌آموزان بار سنگینی می‌کند و باعث می‌شود از کودکی لذت نبرند، از والدین خواهش می‌کنم این کار را نکنند و معلمان نیز مجاز هستند معرفی نکنند. این کتاب ها به دانش آموزان می رسد زیرا محتوای کتاب درسی و اجرای برنامه های آموزشی برای دانش آموزان کافی است.

ارزشیابی دانش آموز به صورت توصیفی انجام می شود
وزیر آموزش و پرورش افزود: نیازی به برگزاری آزمون موسسات نیست، سنجش دانش آموزان تشریحی می شود و این کار نباید در مدارس انجام شود.

نوری درباره برگزاری کلاس های کنکور گفت: موسسات آموزشی آزاد کلاس های کنکور برگزار می کنند و البته در مدارس مناطق محروم نیز برگزار می شود.

وی در مورد کمک گرفتن معلمان از دانش آموزان تیزهوش برای تدریس گفت: معتقدم استعدادهای زیادی وجود دارد که دانش آموزان یاور معلم باشند، به عنوان مثال می توان از دانش آموزان تیزهوش در مدرسه چند کلاسه روستایی استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام تغییر ساعت مدارس ابتدایی شهر تهران گفت: ساعت تدریس دانش آموزان ابتدایی در برنامه درسی طبق قانون باید چهار ساعت باشد، با توجه به اینکه مدارس ابتدایی شهر تهران با یک ساعت تاخیر نسبت به گذشته، یک ساعت شروع می شود. همچنین به زمان بسته شدن می افزاید.

وی درباره طرح غذای رایگان دانش آموزان گفت: اجرای طرح غذای رایگان آغاز شده است که در این زمینه با کارشناسان آموزش و پرورش و بهداشت برای نحوه توزیع شیر با وجود نیاز به توافق نهایی نرسیده ایم. دانش آموزان.

نوری ادامه داد: توزیع شیر نیز باید آغاز شود، برخی دانش آموزان شیر مصرف نمی کنند و به دنبال راهی برای استفاده دانش آموزان از شیر هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید