گزارش وزیر آموزش و پرورش از مزایای ارزشیابی معلمان

گزارش وزیر آموزش و پرورش از مزایای ارزشیابی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: 13 هزار معلم زودتر مورد ارزیابی قرار گرفتند که بر اساس گزارش ها در این ماه حدود 100 هزار معلم ارزشیابی می شوند که در ماه آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: رتبه بندی معلمان برای تعداد زیادی انجام می شود، در واقع 72 هزار مستمری بگیر حدود 970 هزار نفر را شامل می شود.

نوری همچنین درباره سامانه بقای آموزش و پرورش توضیح داد: سامانه ای طراحی شده تا تمامی دانش آموزانی را که در دوره ابتدایی و در آینده در دوره دوم تحصیل می کنند با کمک سازمان ثبت احوال شناسایی کند.

وی افزود: کودکانی که نامشان در ثبت نام باشد و در آموزش و پرورش ثبت نام نکرده باشند با کدپستی شناسایی می شوند تا دوباره به چرخه آموزش بازگردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از دانش آموزان به دلیل اختلالات حسی و حرکتی نمی توانند به مدرسه بروند و سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشکلات این افراد را بررسی خواهد کرد.

نوری با بیان اینکه جذب و آموزش دانش آموزان بازمانده از تحصیل با روش های مختلفی انجام می شود، گفت: برای برخی دانش آموزان به روش های ترکیبی و برای برخی دیگر به ویژه دختران مقطع متوسطه متاهل با روش های آموزش مجازی و چهره- عیب‌یابی حضوری در روزهای پنج‌شنبه و جمعه.

وی خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه اعتبار آموزشی را به بازماندگان آموزش و پرورش اختصاص می دهند، با شناسایی مهمترین اقدام برای جذب بازماندگان تحصیلی، امیدواریم شاهد باشیم که کشور هیچ بازماندگان تحصیلی نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش از معرفی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس خبر داد: بر اساس قوانین کشور و همچنین در دنیا والدین موظف هستند دانش آموزانی را که موظف به تحصیل در مدرسه هستند اعزام کنند، این دانش آموزان ثبت نام می شوند. در مدارس از طریق مدیر مدرسه و همکاران.

نوری بیان کرد: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است و دانش آموزان را با آرامش روانی وارد چرخه آموزش می کند و در این زمینه با جدیت عمل می کنیم.

معلمان مجاز به معرفی کتاب های درسی نیستند

وی درباره الزام خرید کتب درسی و برگزاری آزمون در برخی مراکز آموزشی گفت: این اقدامات برای دانش‌آموزان آزاردهنده است و باعث می‌شود از کودکی لذت نبرند، از والدین می‌خواهم این کار را نکنند و معلمان نیز مجاز هستند این موارد را معرفی نکنند. کتاب به دانش آموزان زیرا محتوای کتاب درسی و اجرای برنامه های آموزشی برای دانش آموزان کافی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نیازی به برگزاری آزمون موسسات نیست، سنجش دانش آموزان تشریحی می شود و این کار نباید در مدارس انجام شود.

نوری درباره برگزاری کلاس های کنکور گفت: موسسات آموزشی آزاد کلاس های کنکور برگزار می کنند و البته در مدارس مناطق محروم نیز برگزار می شود.

وی در مورد کمک گرفتن معلمان از دانش آموزان تیزهوش برای تدریس گفت: معتقدم استعدادهای زیادی وجود دارد که دانش آموزان یاور معلم باشند، به عنوان مثال می توان از دانش آموزان تیزهوش در مدرسه چند کلاسه روستایی استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام تغییر ساعت مدارس ابتدایی شهر تهران گفت: ساعت تدریس دانش آموزان ابتدایی در برنامه درسی طبق قانون باید چهار ساعت باشد، با توجه به اینکه مدارس ابتدایی شهر تهران با یک ساعت تاخیر نسبت به گذشته، یک ساعت شروع می شود. همچنین به زمان بسته شدن می افزاید.

وی در مورد تغذیه رایگان دانش آموزان گفت: اجرای طرح تغذیه رایگان آغاز شده است که در این زمینه با کارشناسان آموزش و پرورش و بهداشت در مورد نحوه توزیع شیر به توافق نهایی نرسیده ایم، هرچند که این شیر مورد نیاز است. دانش آموزان.

دیدگاهتان را بنویسید