وزیر آموزش و پرورش: طرح ارزشیابی معلمان از ۱۰ شهریور اجرا می شود

وزیر آموزش و پرورش: طرح ارزشیابی معلمان از ۱۰ شهریور اجرا می شود

روز جدید یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از آغاز اجرای طرح سنجش معلمان از 10 شهریور ماه سال جاری خبر داد. وی گفت: شاید یکی از دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین، عدم تصویب قانون ارزشیابی معلمان بود که از سوی دولت هایی بود که از آن حمایت نکردند.

وزیر آموزش و پرورش از آغاز طرح رتبه بندی معلمان از ۱۰ شهریورماه سال جاری خبر داد.

یوسف نوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی معلمان اظهار داشت: لایحه ای که دولت گذشته ابلاغ کرد، لایحه بسیار ضعیفی بود و متأسفانه در ده سال گذشته هیچ اقدامی در مورد آن انجام نشده است. از آنجایی که این یکی از شعارهای تبلیغاتی رئیس جمهور بود، این موضوع در دولت سیزدهم پیگیری و مورد توافق قرار گرفت.

و افزود: این یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش است. زیرا ارتقای نظام آموزشی اولاً افزایش صلاحیت حرفه ای و تخصصی و عمومی معلمان است و همچنین در حوزه عدالت انصاف در پرداخت معلمان را تضمین می کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جدا از این موارد، این لایحه مزیت های دیگری نیز دارد و در واقع رقابتی که بین معلمان در حوزه رتبه بندی صورت می گیرد قانونی و بسیار خوب است. شاید یکی از دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین، عدم تصویب قانون ارزشیابی معلمان بود که از سوی دولت هایی بود که از آن حمایت نکردند.

نوری یادآور شد: دولت جدید به دنبال این است که ما این کار را انجام دهیم و رئیس جمهور نیز بر انجام آن تاکید دارد. با کمک سازمان در خصوص مسائل برنامه و بودجه و اشتغال جلسه ای خواهیم داشت و برای مرحله بعدی اجرا به استان ها ارسال می شود.

وی افزود: کمیسیون ها یا هیئت های ممیزی لازم بر اساس قانون تشکیل شده و انشاالله رتبه بندی وارد مرحله اصلی اجرا در آموزش و پرورش خواهد شد. از 31 سپتامبر سال جاری آغاز می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که مدارس تابعه چه زمانی تعطیل می شوند، تصریح کرد: مدارس تابعه بیش از ده دانش آموز را اعلام کرده ایم. به آنها اعتبار داده می شود. ما خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام اعتبار خوبی برای این کار داریم. این اعتبار دو سه سالی است که برای مناطق صعب العبور در حال بررسی است و حدود 6 هزار میلیارد تومان است و یک سوم این اعتبار را تامین کرده ایم و کارها در حال انجام است.

نوری در خصوص اقدامات مورد نیاز برای تامین وسایل گرمایشی فصول آینده در مدارس تصریح کرد: تقریباً می توان گفت اقدامات خوبی انجام شده و اعتبارات سرمایشی و گرمایشی در بودجه وزارتخانه نظم پیدا کرده و در حال حاضر همچنان در حال انجام است. اقداماتی انجام شود و وضعیت بهتر است.» اما برای سرمایش همچنان در تامین تجهیزات سرمایشی مشکل داریم؛ چون آب و هوا گرم شده و تجهیزاتی که داشتیم فرسوده شده و اعتبارات برای خرید تجهیزات سرمایشی جدید کافی نیست و در حال تلاش برای تامین مواد مصرفی مورد نیاز هستند اما به طور کلی از نظر تجهیزات در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید