آموزش و پرورش باید ارزشیابی معلمان را سریعتر اجرا کند

آموزش و پرورش باید ارزشیابی معلمان را سریعتر اجرا کند

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استاندار کرمان و اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعیین تکلیف معلمان واجد شرایط. ، گفت: با توجه به درخواست های مکرر معلمان باید هر چه سریعتر این موضوع حل شود، باید دستور کار وزارت آموزش و پرورش تعیین شود تا شاهد تعیین تکلیف این قشر زحمتکش باشیم.
وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای ساخت قرارگاه شهید سلیمانی در کرمان گفت: در سفر وزیر آموزش و پرورش به کرمان ساخت این قرارگاه در زمینی به مساحت 30 هکتار انجام شد که از وزیر خواهشمندیم. آموزش و پرورش با تامین اعتبار لازم برای این پروژه، در آینده نزدیک شاهد تکمیل این اردو خواهیم بود

دکتر پورابراهیمی در ادامه با اشاره به کمبود سرانه آموزش در کرمان افزود: متاسفانه وضعیت سرانه فضای آموزشی در کرمان به هیچ وجه قابل قبول نیست، بنابراین باید هر چه سریعتر ساخت مدارس در دستور کار قرار گیرد. تا حد امکان به طوری که سرانه در شهر کرمان با میانگین سرانه کشور برابر باشد. به حومه شهر برسد

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد دستورات معلمان از 10 شهریور ماه صادر می شود. اما اجرای قانون تا شهریور 1400 قطعی شد و معوقات یکساله باید توسط دولت پرداخت می شد.
لایحه ارزشیابی معلمان پس از 10 سال مبارزه در 25 اسفند 1399 توسط دولت وقت به مجلس فرستاده شد و مفاد آن در 18 خرداد 1400 به تصویب رسید.
اما به دلیل تغییرات قابل توجه در این لایحه توسط نمایندگان و کمبود بودجه، ماه ها در مجلس به تعویق افتاد و یک بار توسط شورای نگهبان رد و به مجلس فرستاده شد.

دیدگاهتان را بنویسید