آموزش و پرورش باید به اعمال خودسرانه ارزشیابی معلمان پایان دهد

آموزش و پرورش باید به اعمال خودسرانه ارزشیابی معلمان پایان دهد

کیجومارت سارمدیوال در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: معتقدم فرآیند آموزشی فرآیندی چند بعدی است که در آن عناصر موثر و نیروی انسانی محدود به معلمان نمی شود، بلکه از مدیران و معاونان مدارس به مدرسه نیز می رسد. نیروی خدماتی و قطعاً کارکنان اداری و کارکنان آموزش و پرورش. ، دستیار معلم محسوب می شوند.

وی افزود: هرکسی که در فرآیند آموزشی نقش ایفا می کند باید در فرآیند نمره دهی یا معادل آن با احتساب افزایش دریافتی لحاظ شود.

سرمدی وله با بیان اینکه ستاد آموزش و پرورش به عنوان هسته برنامه ریزی باید به عنوان مجری انگیزه لازم را داشته باشد و دولت نیز این امر را بپذیرد، گفت: با وجود اینکه منابع محدودی داریم اما هر مبلغی را می توان در این حوزه هزینه کرد. این یک سرمایه گذاری سودآور و مطمئن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه جامعه است و باید با نگاه مدیریتی و رویکردهای نوین در جهت بهبود فرآیندهای آموزشی تلاش کند، خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شده و آموزش و پرورش باید در اجرای آن سلیقه ای عمل کند، خفه شو و اطاعت کند. قانون.

عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه باید به تعهدات خود در خصوص پرداخت حق الزحمه معلمان عمل کند، افزود: نحوه پرداخت حق الزحمه کارکنان دولت در سردرگمی است در حالی که هیات مدیره بانک ها و برخی ها نهادهای دولتی از خلاءها سوء استفاده کرده اند. اختيارات قانوني يا تفسير نشده اين گونه پاداش ها را مي گيرند و بلافاصله پس از دريافت حكم، معلمان منتظر دريافت پاداش پايان خدمت از فروردين 1400 هستند.

وی گفت: اگر این موضوع حل نشود از ابزار نظارتی خود استفاده می کنیم و وزیر باید در این زمینه نقش فعال تری داشته باشد.

سرمدی وله افزود: معتقدیم پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت به معلمان با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی ظلم به معلمان است و امیدواریم پاداش پایان خدمت این عزیزان نیز باشد. به زودی تضمین و پرداخت شود

دیدگاهتان را بنویسید