تغییر هدف زمین در داخل و خارج از مرزها ممنوع است


ساعت: 21:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903426

صفدر نیازی گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در محدوده و خارج از شهرها ممنوع است، تغییر کاربری اراضی کشاورزی فقط با مجوز کمیسیون تحت عنوان تبصره 1 بند 1 زمین انجام می شود. از قانون حفاظت 1988 استفاده کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صفدر نیازی رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در محدوده و خارج از شهرک ها ممنوع است.


وی افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی فقط با مجوز کمیسیون ماده 1 ماده انجام می شود.


رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: برخی افراد بدون اطلاع از قانون، عمدا یا سهوا بدون اجازه قانونگذار اقدام به تغییر کاربری می کنند.


نیازی تصریح کرد: در صورت تغییر بی رویه هدف اراضی کشاورزی در صورت تکمیل ساخت و ساز طبق ماده 3 در دادگاه های ذی صلاح شکایت می شود و اگر در حین ساخت و ساز باشد طبق تبصره 2 شکایت می شود. ماده 10 قانون با هماهنگی دادستان اجرای حکم و زمین به حالت قبل باز می گردد.


وی در خصوص شکایات اختلاف اراضی خاطرنشان کرد: مردم می توانند اعتراض خود را به مراجع قضایی مطرح و از همان محل پیگیری کنند، در صورت صحت این رای قاضی اقدام خواهد کرد.


رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: در اصلاحات ارضی معمولاً مرجع رسیدگی به اعتراض شورای اصلاحات ارضی است و در کمیسیون تک نفره به دو طریق رسیدگی می شود که یا قضات همان رأی واحد را تأیید می کنند. کمیسیون، یا خود وارد پرونده شده و رأی می دهند یا کمیته رفع تداخل را صالح برای رسیدگی و تأیید می دانند.


نیازی بیان کرد: مجموع معافیت ها در کشور معادل 18 میلیون و 700 هزار هکتار است که یک میلیون و 200 هزار هکتار آن 100 درصد معافیت است که از 17 میلیون و 500 هزار هکتار 4 میلیون و 600 هزار هکتار پاکسازی و بقیه در 6 ماه امسال و سال آینده تداخل برطرف خواهد شد.


وی تاکید کرد: امسال استان های فعال در زمینه رفع اغتشاشات بر حسب سطح ابتدا یزد و پس از آن چهارمحال و بختیاری و به طور کلی استان هایی مانند همدان، قزوین و … بودند. استان های پیشرو در رفع اختلال در طرح هستند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید