رصد امنیت مرزها با سامانه های بالگردی/ استقرار بیمارستان های صحرایی در داخل مرزهای کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس فلاح در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به استقبال بی نظیر و بی سابقه زائران از زیارت اربعین حسینی اظهار داشت: ارتش آمادگی های بسیار خوبی برای استقبال و کمک به زائران داشته است.

وی افزود: بیمارستان های صحرایی در تمامی پایانه های مرزی محل ورود زائران به عراق راه اندازی شده و با توجه به گرمای هوا و احتمال گرمازدگی زائران اقدامات بهداشتی در این زمینه انجام شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در حوزه تامین و اطعام زائران موکب‌هایی در پایانه‌های مرزی تشکیل شده و در این مسیر به زائران خدمات رسانی می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در مرز خسروی گفت: پارکینگی با ظرفیت 15 هزار خودرو تدارک دیده شده و این پارکینگ دارای قابلیت پارک خودروها و همچنین نظارت تصویری، نور محیط برای اطفای حریق است. و حتی پمپ بنزین و گازوئیل.یک موبایل در نظر گرفته شده است تا زائران بتوانند در محل سوخت گیری کنند.

فلاح ادامه داد: بیش از 500 پرسنل در کشور و عراق بحث خدمت رسانی به زائران را رصد می کنند، همچنین آشپزخانه ای در مرز مهران تدارک دیده شده که 10 تا 15 هزار غذای گرم در سه وعده در روز طبخ می شود. مرز خسروی در حال حاضر روزانه 5000 بسته غذایی برای زائران آماده می کند که با نزدیک شدن به ایام اربعین این میزان افزایش می یابد.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: اورژانس هوایی و امنیت هوایی منطقه با کمک بالگردهای هوانیروز در مرزهای خسروی، مهران و چذابه و بحث های امنیتی با سامانه بالگردی تامین می شود.

وی با اشاره به استفاده از یگان‌های نظامی مدرن برای مقابله با حملات بیولوژیکی و بیو تروریسم، در محل حضور یافت و موضوع امنیت زمینی با استفاده از یگان‌های واکنش سریع در مرزهای کشور و خدمت رسانی به مردم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

فلاح گفت: برآورد می شود شب ها که مرز خسروی از سمت عراق بسته است، ظرفیت پذیرایی از 2 هزار زائر در پادگان ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید