تغییر 180 درجه یونان علیه حاکمیت ایران اسلامی


ساعت: 15:28
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854865

کشتی ایرانی که به درخواست آمریکا از یونان توقیف شده بود، درس بزرگی از سوی جوانان در این مرز توصیه شد و دو نفتکش یونانی را سوار کردند و یونانی ها چاره ای جز رفع تحریم ایران نداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا بر هیچکس پوشیده نیست و بدخواهان نظام می دانند که اگر کوچکترین ضربه ای به کشور ما وارد کنند صد برابر آسیب خواهند دید.

در سال های اخیر آمریکا و نمایندگان آن در خلیج فارس به قدری از سوی نیروهای مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربه خورده اند که جرات هیچ اقدام مستقیمی را ندارند.

آمریکا که عظمتش این کشور برای ضربه زدن به ایران به کشورهای مختلف پناه می برد، اما یک سری خیالبافی، چون ایران اسلامی به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده است.

کشتی ایرانی که به درخواست آمریکا از یونان توقیف شده بود، درس بزرگی از سوی جوانان در این مرز توصیه شد و دو نفتکش یونانی را سوار کردند و یونانی ها چاره ای جز رفع تحریم ایران نداشتند.


تغییر 180 درجه یونان علیه حاکمیت ایران اسلامی

حمید کمالی، کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یک ماه پیش یک نفتکش با پرچم جمهوری اسلامی ایران به دلیل طوفان شدید در سواحل یونان پناه گرفت و از مقامات یونانی درخواست کمک کرد. به بهانه حمل نفت روسیه و تحریم روسیه توسط آمریکا و اروپا توسط یونان، نفت آن مصادره و نفت آن تخلیه می شود.

وی افزود: در مواجهه با این دزدی دریایی یونانی، ناوگان مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دو نفتکش زیر پرچم یونان را به دلیل تخلفات متوقف و به سواحل جنوبی کشورمان هدایت کردند و لفاظی این اقدام ایران را حفاظت و رزمایش مشروع خواندند. .بهش میگفتن دزد دریایی تغییر موضع دادند.


قوه قضاییه یونان به دلیل فشارهای آمریکا دستور توقیف نفتکش ایرانی را صادر کرده است

یک کارشناس ارشد سیاسی در هرمزگان گفت: قوه قضاییه یونان به دلیل فشارهای آمریکا دستور توقیف نفتکش ایرانی را صادر کرده بود، اما وقتی دید ایران برای گرفتن حقوق خود جدی است، باید تجدید نظر کند. این پیام‌های جدی دارد: «قانون می‌شود و اگر قدرت لازم برای احقاق حق خود را نداشته باشید، مجبور به سکوت می‌شود. توانست جواب متقابل بدهد، نفتش مصادره شد، اما دنیا می‌بیند. اقتدار اسلام که به هر اقدامی در هر نقطه از جهان، از هر کشور و با هر نیرویی پاسخ قوی تری می دهد.

کمالی گفت: یونان با تحریک و شیطنت آمریکا، نفتکش ما را توقیف و نفت آن را مصادره و به آمریکا داد. بگذار جامعه اینطور عمل کند که می گوید: «دوران بزها تمام شده، اگر یکی را بزنی، ده می خوری».


هر بار که جمهوری اسلامی با قدرت از حقوق خود دفاع می کرد، قدرت های جهانی مجبور به اجابت خواسته های ایران شدند.

وی گفت: شایان ذکر است که حدود 30 درصد کشتی ها یونانی هستند و پس از تصرف نفتکش های یونانی از ایران، هیچ یک از شرکت های نفتی و پیمانکاران نفتی حاضر به انتقال نفت خود برای خروج از کشتی های با پرچم یونان نبودند. و این یعنی ضربه مهلک اقتصادی برای یونان که در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد و این اقتدار جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه است که باعث شده یونان علیرغم فشارهای آمریکا در تصمیم خود تجدید نظر کند.

یک کارشناس ارشد سیاسی در هرمزگان اذعان داشت: هر زمانی که جمهوری اسلامی با قدرت از حقوق خود دفاع کرده است، قدرت‌های جهانی مجبور به اجابت خواسته‌های ایران شده‌اند. کشورهای عضو ناتو نیز از عدم دسترسی ذرات اندام به دریای ایران در ازای قدرت نظامی حمایت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید