چرخش 180 درجه تراکتور در نیمه بدنه


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893020

تراکتور بردیف مقابل فولاد نشان داد که همتایی ندارد و این توانایی را دارد که در شرایط سخت حتی در مقابل یکی از سخت ترین تیم ها از نظر نظم دفاعی به بازی بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، سومین دیدار تراکتورسازی در لیگ بیست و دوم اگرچه نتیجه مطابق میل این تیم و هوادارانش نبود اما جذاب و دیدنی از آب درآمد و شاگردان گوربن بردیف نتیجه را به سپری کردند. میزبان آنها باشگاه فوتبال خوزستان است که اگر فوتبال را دوست دارند نشان دادند که با کمی شانس به جای شکست و دست خالی می توانند طلسم را بشکنند و اولین برد فصل خود را کسب کنند و دست خالی به خانه بروند.

تراکتور در این دیدار با سیستم 2-5-3 و تغییرات مهم وارد زمین شد. در خط دفاعی نیز سید محمد حسینی بازیکن جدید پارسورس برای اولین بار در ترکیب قرار گرفت تا محمد آقاجانپور به سمت راست و پست تخصصی خود منتقل شود. در خط میانی صفا هادی پس از یک هفته به تیم بازگشت و از محمد قنبری به جای گوستاوو در خط حمله استفاده شد. با این تغییرات سجاد دانایی و رضا اسدی روی نیمکت قرار گرفتند.

بیشترین انتقاد از قربان بردف به دلیل عدم استفاده از رضا اسدی و پوریا آریاکیا در ترکیب اصلی بود. دو بازیکنی که مقابل ذوب آهن عملکرد خوبی داشتند و از ابتدا انتظار می رفت در این دیدار به میدان بروند. بردیف اما در کمال تعجب از صفا هادی و ابوالفضل رزاق پور استفاده کرد و متاسفانه ردپای این دو بازیکن در گل های اولیه حریف نمایان بود.

بر اساس این گزارش، هر دو گل فولاد در نیمه اول از سمتی که ابوالفضل رزاق پور در پست وینگر چپ بازی می کرد به ثمر رسید و حرکت صفا هادی در صحنه گل اول نیز تراکتورسازی بود. هافبک عراقی در محوطه جریمه خود قصد داشت توپ را مهار کند که داور حرکت او را خطا روی بازیکن حریف تشخیص داد و پنالتی اعلام کرد.

نکته دیگر اینکه سیدمحمد حسینی بازیکن جدید سرخپوشان نیز در این دیدار مرتکب اشتباه عجیبی شد و مقصر اصلی گل دوم فولاد بود. در شرایطی که خطری متوجه دروازه تراکتور نبود، حسینی با بی دقتی و قضاوت نادرست به جای توپ، مهاجم حریف را شوت کرد تا داور برای دومین بار خطا و پنالتی را دمید.

بدون در نظر گرفتن مسائل داوری، نیمه اول تراکتورسازی مشابه دیدارهای دو هفته اخیر این تیم بود، جایی که بلک الکترونی ها نتوانستند موقعیت گلزنی ایجاد کنند و حتی یک بار هم دروازه میزبان را تهدید نکردند. عملکرد جاران بردیف در این نیمه بسیار ضعیف بود و البته تی تی خوش شانس بود که تنها با دو گل خورده وارد رختکن شد.

اما در نیمه دوم با آمدن گوستاوو و مهدی هاشم نژاد تراکتور شکل دیگری به خود گرفت و خیلی زود موفق شد انتقام گل های خورده را بگیرد. این تیم نشان داد که رقیب نیست و توانایی بازگشت به بازی را در شرایط سخت حتی در مقابل یکی از منضبط ترین تیم های دفاعی دارد و این نکته مهم در بازی مقابل فولاد برای تراکتورسازی بود.

در مجموع در سه بازی اول، مربیان به همان اندازه که در نیمه اول حرفی برای گفتن مقابل حریف نداشتند، در نیمه اول با چرخش 180 درجه ای فوتبال حریفان را دیکته کردند و این تمایز کار این بود. تراکتور نمایشی ناامیدکننده که منجر به نمایشی امیدوارکننده شد که با وجود نتایج ضعیف کورسو و شکست روند، امید را در دل هواداران این تیم زنده نگه داشت.

سرمربی باسابقه ترکمنستان برای ساختن تیم مورد نظر خود تا هفته پنجم زمان خواست و ثبت دومین بدترین شروع تاریخ لیگ با تنها یک امتیاز در سه بازی و رنج بردن از کمبود خط حمله نباید بهانه ای برای عدم ارائه یک بازی باشد. ترم نهایی به ویژه اینکه شرایط برای برد شیرین خانگی تراکتورسازی در هفته آینده به شرط بازی در یادگار و حمایت هوادارانش مهیا است و می توان به بازگشت این تیم به جدول امیدوار بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید