چرخش 180 درجه ای مدی پس از اخراج / ورزشگاهی که یک شبه خطرناک شد!


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902068

صحبت های مدی در مورد وضعیت ورزشگاه آزادی بیش از آن که نگران کننده است، ادامه رفتار وقیحانه اوست که سابقه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد مددی این روزها تیتر یک اکثر رسانه هاست. صحبت های او درباره مجموعه ورزشی آزادی دهان به دهان می شود، اما این حرف ها بیش از آن که ناراحت کننده است، ادامه رفتار ناپسندی است که مدتی است انجام می شود و ما قبلاً از آن مطلع شده بودیم.

همه مدی را می شناسند. مدیری پرهیاهو که در سال های اخیر چندین پست کلیدی و مهم مدیریت ورزشی را برعهده داشته و بیش از آنکه در پست های مدیریتی خود صحبت کرده باشد، صحبت کرده است! مدیری که بزرگترین کار روزانه اش قبل از پیوستن به سایپا، اداره یک رسانه ورشکسته بود، اما ناگهان با استفاده از پیچ و خم های تو در تو به باشگاه سایپا رسید و مسیری را برای رسیدن به مکان های بعدی طی کرد.

خاطرات تلخ اشتباهات مدیریتی او به عنوان مدیر نقل و انتقالات باشگاه سایپا و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات آن تیم به مدت 2 سال تنها گوشه کوچکی از حاشیه های مدیریتی اوست. او با خاطره ای بد و تلخ در سایپا جدا شد اما به یکباره ترفیع گرفت و با تصمیمی عجیب استقلالی شد. وزارت ورزش دولت بی تدبیر و مستاصل و خود وزیر وقت در تصمیمی عجیب و جنجالی، مدیرعامل ناکام و جنجالی سایپا را به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب کردند; مردی که نتوانست باشگاه کوچک تری را بدون هوادار مثل سایپا اداره کند و از همان ابتدا مشخص بود که نمی تواند باشگاه بزرگی که هواداران زیادی دارد یعنی استقلال را اداره کند. عجیب اینکه در همان زمان انتصاب پرمخاطب وی با حمایت و حمایت همه جانبه رسانه های منتسب به وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت، بنابراین کارنامه های سلطانی فر که به خود لقب مشاور داده بود، حتی پس از آن نیز ادامه یافت. حضور مددی در استقلال نقش آنها را محقق کرد. حذف از این جدول!

حضور مددی در استقلال حواشی بیشتری را به همراه داشت. از دست دادن 8 بازیکن اصلی این تیم در دوره مدیریتی که تنها 9 ماه به طول انجامید و چندین بار باز و بسته شدن پنجره باشگاه، کارنامه درخشان و حساسی را برای وی رقم زد. آنچه منجر به ساماندهی اوضاع نابسامان مدیریتی استقلال شد، یکی از اولویت های وزیر ورزش هنگام ورود به ساختمان سئول است.

مددی اما پس از اخراج از استقلال، تنها دو هفته بعد در حساس ترین و استراتژیک ترین ورزشگاه کشور، ورزشگاه آزادی، روی صندلی مدیریتی نشست. انتخابی سوال برانگیز از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که مسئولیت مدیریت یکی از بزرگترین بنگاه های زیر مجموعه خود را به فردی سپرد که نه تنها دانش خاصی در این زمینه نداشت، بلکه همچنین به دلیل شکست و عملکرد ضعیف مجبور به قطع همکاری شد.

اما مادی در مجموعه آزادی نیز همین مسیر را طی می کند. در مدت حضورش در آزادی فقط مصاحبه های عجیبی را به یاد داریم که در آن از شرایط و نظم ایده آل مجموعه آزادی و احیای این مجموعه بین المللی صحبت می کرد و یک سال از کار برکنار شد. نیم ساعت مانده به دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی، چیزی بیش از یک سال از اعتصاب هواداران استقلال در خارج از وزارت ورزش و جوانان به قطع برق می گذرد، اما آنچه این دو نقطه را به هم مرتبط می کند، عدم کارایی و عدم کارایی است. سوء مدیریت فردی که مدتی پیش باید از مدیریت آزادی برکنار می شد، اما وساطت برخی عاصم یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه را که ظاهراً تحمل کوچکترین نقصی در زیر مجموعه خود ندارد، کمی درنگ کرد.

مددی بلافاصله پس از قطعی برق در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ برتر برکنار شد، اما این اخراج نتیجه دوران نامنظم و نامنظم او در آزادی بود. اتفاقی که انتظار می رفت ماه ها پیش رخ دهد.

اما آنچه در این برکناری قابل توجه و عجیب است، اظهارنظرهای به اصطلاح تبرئه گرانه مددی پس از برکناری از مدیریت مجموعه ورزشی آزادی بود. مدیری که تا 24 ساعت قبل از احیای امیدوارکننده مجموعه ورزشی آزادی در دولت سیزدهم از روال همه امور و شرایط مساعد ورزشگاه 100 هزار نفری صحبت می کرد، حالا مثل یک مسئول دلسوز از وضعیت خطرناکی در این شهر صحبت می کند. ورزشگاهی که توسط خودش مدیریت می شود

نکته اینجاست که نوک پیکان انتقادات و اظهارنظرهای مدی به سمت خودش است. اگر ورزشگاه آزادی دچار مشکل است و شرایط آن تا این حد بحرانی است، پس چرا مدی در دوران تصدی خود هیچ صحبتی در این مورد نکرد و همیشه از شرایط ایده آل صحبت می کرد؟ در این بحران خطرناک، سکوت مددی در آخرین سال حکومتش چه معنایی خواهد داشت؟ شاید واقعا آزادی مشکلی نداشته باشد و درست بعد از برکناری مددی، استعفای مدیرش او را با این همه بحران و خطر تهدید می کند!


بیشتر بخوانید:



دیدگاهتان را بنویسید