تفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​چیست؟

تفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​چیست؟

افزایش دستمزد همواره به عنوان یکی از اخبار جذاب در بین اخبار اقتصادی منتشر شده است. امروزه با توجه به نرخ تورم در کشور، بسیاری از مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​با برنامه ریزی دولت درصدد افزایش حقوق خود هستند. مقایسه حقوق بازنشستگان کشوری و ارتش برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. اگر می خواهید آخرین اخبار بازنشستگان را دنبال کنید به سایت خبری خبرجو24 مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم با اشاره به اخبار مربوط به افزایش حقوق در سال جدید در مورد مقایسه حقوق بازنشستگان صحبت کنیم.

افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402

میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​از موضوعات مهم جلسه امروز شورای دولت بود. لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1402 باید پس از تصویب بودجه اصلی به مجلس ارسال شود. نمایندگان مجلس موافقت کردند که حقوق بازنشستگان براساس لایحه تناسب افزایش یابد که قرار است طی چند سال به طور کامل اجرا شود. طبق صحبت های انجام شده، فرض بر این است که در سال 1402 افزایش حقوق بین 10 تا 20 درصد برای مستمری بگیران باشد.

بر اساس قانون برنامه و بودجه که شامل لایحه دو فوریتی است، حقوق مشمولان ماده واحده قانون بودجه سال 1402 شامل حقوق مستمری بگیران، کارکنان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​است. میزان افزایش دستمزد در این لایحه حدود ده تا بیست درصد است.

مقایسه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

پس از تصویب اولیه افزایش حقوق بازنشستگان، اندازه آن مهم است. بسیاری از بازنشستگان دولتی و ارتش با بررسی وضعیت افزایش حقوق در تلاش هستند تا میزان افزایش حقوق در سال جدید را با هم مقایسه کنند. با توجه به عوامل مختلفی که دولت در لایحه بودجه سال جدید خود مشخص کرده است، افزایش حقوق براساس رتبه، سابقه و … در نظر گرفته شده است. در واقع افزایش حقوق برای همه مستمری بگیران به صورت 20 درصد ثابت نیست و این میزان ممکن است متفاوت باشد.

برخی از بازنشستگان ممکن است بر اساس نسبت های مختلف حقوق کمتر یا بیشتر دریافت کنند. در واقع با توجه به موارد اعلام شده از سوی شورای دولت می توان گفت افزایش دستمزد برای پایه های پولی پایین 20 درصد است. همچنین فرض بر این است که کمک های دولتی به بازنشستگان در سال جدید افزایش خواهد یافت. امکانات رفاهی حاصل می تواند تا حد زیادی شرایط زندگی بازنشستگان را قابل قبول کند.

بررسی سناریوهای افزایش کامل دستمزدها در سال جدید

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، حقوق بازنشستگان بر اساس ضوابط خاصی به زودی افزایش می یابد. اخبار مرتبط با اخبار اقتصادی برای بسیاری از مستمری بگیران مهم است که می توانند موثق ترین اخبار را از پایگاه خبری خبرجو24 مطالعه کنند. بر اساس آمار اعلام شده در سال 1401، تورم سالانه بسیاری از خانواده های ایرانی به 46.3 درصد رسیده است. این مقدار نشان می دهد که تورم سال 1401 بسیار وحشتناک است.

با توجه به اینکه در سال جدید چاپ پول ممکن است منجر به تورم بیشتر شود، دولت باید با در نظر گرفتن سناریوهای افزایش حقوق بازنشستگان بهترین گزینه را انتخاب کند. شورای دولت باید با رصد وضعیت اقتصادی کشور بتواند دستمزد کارگران و مستمری بگیران را به گونه ای تعیین کند که قدرت خرید مردم به طور مناسب افزایش یابد.

در حال حاضر با توجه به سناریوهای در نظر گرفته شده و آخرین اخبار منتشر شده، می توان گفت افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و ارتش حدود 20 درصد است. البته باید توجه داشت که بودجه ارائه شده به مجلس دارای ایرادات فراوانی است که پس از بررسی کلی به هیات دولت عودت داده می شود تا دولت با بررسی نواقص تصمیم مناسبی را برای سال جدید اتخاذ کند. این در حالی است که منتقدان می گویند تیم اقتصادی رئیس جمهور در تبیین مشکلات کشور ضعف های زیادی دارد.

نتیجه

وقتی نرخ تورم افزایش می یابد، دولت باید بتواند دستمزد کارگران و حقوق بگیران را به طور مناسب افزایش دهد. در این مقاله اطلاعات قابل توجهی در مورد مقایسه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​بیان شده است. کسانی که می خواهند اطلاعات خود را در مورد اخبار اقتصادی افزایش دهند، بهتر است به پایگاه خبری خبرجو24 مراجعه کرده و از بخش های مختلف آن دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید