تفاوت حمله ساپینتو با گل محمدی مشخص شد

تفاوت حمله ساپینتو با گل محمدی مشخص شد

حسین عبداللهی درباره انتقاد باشگاه استقلال از جریمه ریکاردو ساپینتو گفت: کمیته انضباطی رای خود را صادر کرده است و اگر باشگاه استقلال درخواست تجدیدنظر داشته باشد می تواند از طریق کمیته استیناف اقدام کند. تصمیم نهایی در این کمیته اتخاذ خواهد شد. اگر به آرای دیگر نگاه کنید، متوجه می شوید که میزان جریمه بسیاری از مربیان لیگ برتری در همین حدود است.

وی در خصوص اینکه آیا در آیین نامه انضباطی سقفی برای جریمه سرمربی وجود دارد، توضیح داد: این سقف برای چنین تخلفاتی حدود 350 میلیون تومان است. سال گذشته بر اساس مصوبه شورای حاکمیتی فدراسیون، جرایم تا ۷ برابر افزایش یافت. ضمنا 400 میلیونی که برای جریمه ساپینتو در نظر گرفته شده مربوط به دو تخلف ذکر شده در این تصمیم است.

وی با توجه به اینکه ریکاردو ساپینتو یکی از اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از تشکیل جلسه بسیار جدی و حرفه ای پس از جلسه روز گذشته این کمیته خبر داد، توضیح داد: حسن زاده به عنوان رئیس و سایر اعضای کمیته انضباطی خبر دادند. ساپینتو در مورد برخی چیزها و بیش از آن قول داد که در آینده چنین حرکاتی انجام ندهد، اما این فوتبال است و عواقب خاصی دارد. باید دید آیا ساپینتو در آینده نیز به تعهدات خود وفادار خواهد ماند یا خیر، اما توضیحات لازم را به او داده ایم و سعی کرده ایم او را درباره عواقب این رفتار توجیه کنیم.

عبداللهی در خصوص اینکه برخی حکم ساپینتو را با حکمی که سال گذشته برای تخلفات یحیی گل محمدی در داربی صادر شد مقایسه می کنند، گفت: تخلف ساپینتو با گل محمدی متفاوت است و نباید اشتباه شود. رفتار دو مربی متفاوت بود. ابوالفضل حسن زاده رئیس کمیسیون انضباطی باید توضیحات بیشتری بدهد.

وی درباره اینکه آیا شکایت داور به دست فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال رسیده است یا خیر، توضیح داد: اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم اما در صورت وصول، بررسی می کنیم که آیا کمیته انضباطی صلاحیت بررسی دارد یا خیر. مورد است یا نه.”

عضو کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص زمان رسیدگی به تخلفات سعید الهوی سرمربی گلگهر در دیدار با استقلال گفت: در حکم صادره به ساپینتو آمده است که پرونده اعضای گلگهر مفتوح است. اما کمیته انضباطی همچنان دستور ویژه ای دارد که حضور آنها در جلسه را نپذیرفت و از آنها خواست دفاعیات خود را ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید