تفرش و شازند در صدر پوشش واکسیناسیون در استان مرکزی قرار دارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک امروز در جلسه ستاد مرکزی استان مرکزی کرونا گفت: استان مرکزی در بهمن ماه 86 مورد فوتی داشت که از این تعداد 6 مورد یک نوبت واکسن دریافت کردند و 34 نفر دریافت کردند. دو نوبت واکسن. و سه نوبت واکسن شامل 18 نفر و 28 نفری است که واکسن را دریافت نکرده‌اند. این آمار وضعیت و اهمیت واکسیناسیون را نشان می دهد.

جمالیان گفت: از 86 نفر 80 درصد افراد بالای 70 سال و دارای بیشترین فوتی ها هستند که از این تعداد 50 نفر مرد و 36 نفر زن هستند بنابراین انتظار داریم افرادی که واکسن خود را تکمیل نکرده اند سریعا آن را دریافت کنند. تا حد امکان. «به واکسن مراجعه کنید.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به مرگ و میرها شاهد هستیم که افراد زیر 70 سال، 90 درصد آنها هیچ یک از دوزهای واکسن را دریافت نکرده اند و اهمیت دریافت واکسن بین 20 تا 50 سال است. سال بسیار بزرگ است که باید در نظر داشت.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: 74 هزار و 416 نفر در محدوده سنی 12 تا 18 سال واکسینه شدند که از این تعداد 89 درصد جمعیت سنی و 78 درصد با جمعیت 65 هزار و 203 نفر نیز دوز یادآور تزریق کردند.

جمالیان گفت: 37 درصد از جمعیت استان مرکزی دوز سوم دریافت کردند که شهرستان تفرش با بیش از 54 درصد و شازند با بیش از 51 درصد موفق ترین شهرستان ها هستند.

وی یادآور شد: با توجه به ایام پایانی سال نگران بازار و بازار هستیم بنابراین لازم است اصناف پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که سلامت مردم در اولویت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک افزود: خوشبختانه امکان خرید مجازی وجود دارد و فروشگاه ها به صورت آنلاین محصولات را عرضه می کنند. از پایان سال اجتناب کنید.

جمالیان گفت: در دی ماه 94 کودک زیر 18 سال از مکان های شلوغ و بسته به بیماری عروق کرونر مبتلا شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید