افزایش 51 درصدی پوشش واکسیناسیون دام در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فتاحی رئیس اداره مرکزی دامپزشکی به مناسبت هفته دولت در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص اقدامات محک و عملکرد یک ساله اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در دولت سیزدهم با اشاره به افزایش 51 درصدی پوشش واکسیناسیون دام های سبک و سنگین گفت: در سال گذشته (مرداد 1400 تا آگوست 1401)، هشت میلیون و 140 هزار راس دام سبک و سنگین در برابر بیماری های مسری حیوانی قابل انتقال بین انسان و حیوان واکسینه شدند.

فتاحی بیان کرد: همچنین در این مدت 6 میلیون و 200 هزار قطعه طیور علیه آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی واکسینه شدند.

وی ادامه داد: نظارت، پایش، کنترل و خاتمه آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میگان اراک از دیگر اقدامات دامپزشکی استان مرکزی است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: از نظر بهداشتی و نظارت اسلامی بر تولید، برداشت و تحویل 64 هزار تن گوشت قرمز و سفید در استان انجام شده است.

فتاحی تصریح کرد: تشکیل گروه های جهادی دامپزشکی و سمپاشی پناهگاه ها و لاشه حیوانات در مناطق فقیرنشین استان به منظور محرومیت زدایی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بیماری های شایع مانند تب کریمه کنگو. (CCHF) بیماری های دامی مانند توده های پوستی و تب برفکی از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

وی به افزایش 100 درصدی صادرات فرآورده های خام دامی اشاره کرد و گفت: فرآورده های خام دامی مانند پودر گوشت، عسل، خوراک و دام و مکمل های آب و ضایعات طیور از استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید