تقلید از یحیی فرهاد مجیدی; نقشه گل محمدی برای استفاده از خرید جدید

تقلید از یحیی فرهاد مجیدی;  نقشه گل محمدی برای استفاده از خرید جدید

استقلال و پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات برخلاف انتظار خرید چندانی نسبت به سایر تیم های لیگ برتری نداشتند. استقلال در دفاع راست صالح حردانی را به خدمت گرفت و پرسپولیس در همین جناح رامین رضایان را به این تیم اضافه کرد. حضور رامین رضایان که با سر و صدای زیادی در بین شاگردان یحیی گل محمدی همراه بود از چند منظر قابل بررسی است.

رامین کجا بازی میکنه؟

این بازیکنان با حضور منوچهر صفروف و حتی هنانوف در جمع مدافعان پرسپولیس در تیم پرسپولیس در سمت راست خط دفاعی به میدان می روند و رامین رضایان در پست هافبک یحیی گل محمدی به میدان می رود. صفروف که بهترین دفاع راست آسیا هم شده است قطعا پشت رامین رضایان شرایط راحت تری خواهد داشت. این در حالی است که فرهاد مجیدی با به خدمت گرفتن صالح حردانی در سمت راست، شرایطی را فراهم کرد تا وریا گفوری بتواند آزادانه در خط هافبک بازی کند.

علت یحیی و فرهاد

شاید دلیل تقویت جناح راست استقلال و پرسپولیس توسط مجیدی و گل محمدی، ضعف نسبی این دو جناح نسبت به جناح چپ هر دو تیم باشد. پرسپولیس در جناح راست با بازیکنانی مثل وحید امیری و مهدی ترابی شرایط خوبی از این نظر دارد. در حالی که استقلال در سمت چپ، جعفر سلمانی و امیرحسین حسین زاده را در میان اعضای خود می بیند که پایه گذار بیشتر حملات استقلال از همین جناح هستند. پرسپولیس اغلب تحت تاثیر ترابی و امیری حملات خود را در سمت چپ قرار می دهد.

دو خارجی در سمت راست قرمز و آبی

نکته جالب دیگر حضور دو بازیکن خارجی در جناح راست استقلال و پرسپولیس است. استقلال در ابتدای این فصل کوئین بازیکن فرانسوی خود را به خدمت گرفت که در زمان غیبت وریا گفوری به دلیل مصدومیت، مسئولیت بازی در جناح راست را بر عهده داشت. پرسپولیس در جناح راست یک خارجی تاجیکستانی هم دارد که در تیم منتخب آسیایی هم در دفاع راست حضور داشت اما به دلیل مشکلات قراردادی فقط یک بار در بازی قهرمانی برای پرسپولیس.

ملی گراهایی که دیگر دعوت نمی شوند

از طرفی رامین رضایان به جناح راست تیم پرسپولیس اضافه شد که بازیکن فیکس تیم ملی جام جهانی بود اما دیگر به تیم ملی دعوت نشد و وریا گفوری یکی از بازیکنان تیم ملی بود. بازیکنانی که در راه جام جهانی 2018 حضور داشتند اما بعد از جام جهانی به تیم ملی دعوت نشد و حالا باید دوباره در لیگ به مصاف هم بروند.

دیدگاهتان را بنویسید