تلاش دانشمندان هسته ای بر کشاورزی مدرن متمرکز شده است

ساعت: 18:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794636

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: تمام تلاش خود را معطوف هسته کشاورزی سازمان به منظور ترویج و گسترش کشاورزی نوین خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همواره تاکید لازم را بر تاثیر فناوری هسته ای بر کشاورزی داشته ام، با حداکثر ظرفیت علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه باید انجام دهند. هسته اصلی در دستور کار است و نکته مهم در این زمینه انجام تحقیقات در این زمینه به گونه ای است که برای کشور مزیت اقتصادی ایجاد کند.

وی افزود: ایجاد سازوکارهای جدید در کشاورزی نوین یکی از راهکارهایی است که برای همکاران و متخصصان هسته ای مرکز تحقیقات کشاورزی و بهداشت هسته ای استان البرز تعریف شده است که اگر خدا بخواهد می توانیم به یاری کشاورزان عزیز و زحمتکش در این منطقه بشتابیم. کشور با رویکردی جدید.»

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: خوشبختانه دانشمندان هسته ای تحقیقات و اقدامات خوبی در این راستا انجام داده اند. از این پس تمام تلاش خود را معطوف به کشاورزی اصلی سازمان، مربوط به ترویج و گسترش کشاورزی نوین خواهیم کرد و آثار این اقدامات را باید در نظر گرفت.

اسلامی افزود: کنترل آفات و بیماری های برخی از محصولات استراتژیک برای کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته ای، افزایش ذخیره سازی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از طریق استفاده از تشعشعات، اصلاح و تولید ارقام مهم و غیره. برنامه های مهمی هستند که خدای نکرده. حرکت سریع صنعت هسته ای در کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدوارم با استفاده حداکثری از فناوری هسته ای در کشاورزی شاهد مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران در محصولات کشاورزی منطقه باشیم و بتوانیم به قطب صادراتی در این زمینه تبدیل شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید