تلاش روسیه برای تصرف شهر سولدار تبلیغاتی است

ساعت: 03:13
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922413

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: تلاش روسیه برای تصرف شهر سولدار در شرق اوکراین یک ابزار تبلیغاتی برای حفظ حمایت داخلی از ادامه جنگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش CNN، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه شهر سولدار تقریباً به طور کامل ویران شده است، اظهار داشت: دولت روسیه و دستگاه های تبلیغاتی آن در حال حاضر در تلاش هستند تا بخشی از شهر سولدار را به عنوان یک دستاورد تصرف کنند.

وی افزود: آنها به این دستاورد نظامی برای جلب حمایت مردم روسیه برای ادامه جنگ نیاز دارند.

یک سرباز اوکراینی در سولدار روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «ما به سختی در این شهر مقاومت می‌کنیم، اما وضعیت ما بسیار دشوار است».

زلنسکی گفت: نبرد همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، وضعیت در جبهه دونتسک باثبات است و ما دائماً هر کاری را که لازم است برای تقویت قدرت دفاعی اوکراین انجام می دهیم.

رئیس جمهور اوکراین افزود: قدرت و ظرفیت نظامی ما در حال افزایش است و از همه متحدان اوکراین که در این زمینه به ما کمک می کنند قدردانی می کنم.

به گزارش ایرنا، زلنسکی شامگاه دوشنبه گفت: نیروهای روسی تلاش خود را برای تصرف شهر سولدار در نزدیکی شهر باخموت متمرکز کرده اند. وضعیت بسیار وخیم است و تقریباً هیچ دیواری دست نخورده در این شهر باقی نمانده است.

زلنسکی معاون وزیر دفاع روز دوشنبه گفت: نیروهای اوکراینی تلاش قبلی روسیه برای تصرف این شهر را دفع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید