تماس سرمربی تیم ملی با گزینه استقلال

تماس سرمربی تیم ملی با گزینه استقلال

سامان کودوس یکی از لژیونرهایی است که هرگز در تیم ملی به حق خود نرسید و همیشه به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد. میانگین دقایق او در هر بازی این را ثابت می کند. سامان در هر بازی تنها 48 دقیقه وارد تیم ملی می شود و این یکی از دلایل نارضایتی اوست. فراموش نکنیم که کودوس در جام ملت‌های آسیا 2019 که در روزهای فیفا برگزار نمی‌شود جای خود را در ترکیب باشگاهی خود از دست داد و از این موضوع متضرر شد.

کارلوس کی روش در جام جهانی مورد تحسین قرار نگرفت و تنها در بازی سوم این شانس را داشت که یک نیمه مقابل آمریکا در زمین حضور داشته باشد. اتفاقاتی که بعد از آن بازی در رختکن تیم ملی افتاد، کودوس را ناراحت کرد و بهانه ای شد تا انگیزه او برای بازی در تیم ملی را از دست بدهد. سامان بعد از جام جهانی به دوستان نزدیکش گفت ممکن است برای اردوهای بعدی به ایران نرود و روی مسابقات باشگاهی تمرکز کند.

همین اتفاق در اردوی تیم ملی در ماه آوریل با غیبت تیم ملی ایران مقابل روسیه و کنیا رخ داد. بحث خداحافظی او از تیم ملی ابتدا در ورزش ایران مطرح شد و مورد توجه امیر گالنووی و همکارانش در تیم ملی قرار گرفت. همه کارشناسان به خصوص امیر کلانوی که مدیریت تیم ملی را بر عهده دارد به خوبی می دانند که حضور یک هافبک با سابقه لیگ برتر می تواند کمک زیادی به تیم ملی در جام ملت های آسیا کند. به همین دلیل تلاش ها برای متقاعد کردن سامان آغاز شده و به نظر می رسد سرمربی تیم ملی با او تماس گرفته است.

گفته می شود امیر گلنوی برای تشویق سامان قدوس برای حضور در اردوی تیم ملی با او تماس گرفته است. سامان هنوز پاسخ روشنی به این درخواست نداده است اما بعید نیست در اردوی بعدی تیم ملی شاهد نام قدوس در لیست کلانوی باشیم و برای حضور در مسابقات به ایران برود. در کفا البته سامان تاکید کرده که برای انتخاب تیم جدید از جان و دل گذاشته و فعلا نمی تواند تضمینی در این زمینه داشته باشد.

باشگاه برنتفورد رسما اعلام کرد که برنامه ای برای استفاده از کودوس در فصل آینده ندارد و او می تواند تیم جدیدش را به عنوان بازیکن آزاد انتخاب کند. توماس فرانک سرمربی برنتفورد در تمجید از بازیکن ایرانی خود گفت: کار با سامان مایه لذت بود. او جزو گروهی بود که به لیگ برتر صعود کرد و یکی از اعضای ارزشمند این تیم برای دو فصل آینده محسوب می شد. هر وقت از سامان خواسته شد هر جا که لازم بود بازی کند، هیچ وقت ما را ناامید نکرد. سامان در این مرحله از دوران حرفه ای خود بسیار مهم است که زمان بازی منظمی داشته باشد. ما نمی‌توانیم به سامان دقایقی را که او می‌خواهد ارائه دهیم، بنابراین با ناراحتی همه تصمیم گرفتیم که او به عنوان بازیکن آزاد به دنبال فرصت‌های جدید باشد. برای سامان در آینده آرزوی موفقیت دارم و از زحمات او در مدت حضورش در کنار ما تشکر می کنم.”

سامان برای نیم فصل از سلتاویگو در لالیگا پیشنهاد داشت و مالمو همیشه خواهان حضور او در سوئد است. با این حال از شفیلد یونایتد که به تازگی وارد لیگ برتر شده است به عنوان مقصد بعدی سامان یاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید