تماس مستقیم بلینکن با امیر عبدالخیان در مورد آتش سوزی زندان اوین صحت ندارد


ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912017

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه اظهارات یکی از نمایندگان مجلس به نقل از وزیر امور خارجه درباره آتش سوزی زندان اوین را رد کرد و گفت: تماس مستقیم بلینکن با امیر عبدالخیان کاملا کذب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه اظهارات یکی از نمایندگان مجلس به نقل از وزیر امور خارجه درباره آتش سوزی زندان اوین را رد کرد و گفت: تماس مستقیم بلینکن با امیر عبدالخیان کاملا کذب است.

اخیراً بر اساس پیگیری های خبرگزاری ایسنا مبنی بر صحت مطالب منتشر شده در زندان اوین، اخیراً اظهاراتی از سوی نماینده کاشمر در منابع مختلف خبری مبنی بر آتش سوزی در زندان اوین به نقل از وزیر امور خارجه کشورمان مطرح شده است. در همین رابطه یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه در یک جلسه غیرعلنی گفت که پیام یکی از وزیران امور خارجه یک کشور منطقه به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا به وی تحویل داده شده است. شب آتش سوزی اوین».

وی ادامه داد: بنابراین تماس مستقیم بلینکن با امیر عبداللهیان کاملا کذب است.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده کاشمر در بیانیه‌ای به نقل از امیر عبداللهیان درباره شب آتش‌سوزی چند روز پیش زندان اوین، گفت: وزیر امور خارجه گفت که من به تازگی وارد خانه شده‌ام. شب اوین آتش گرفت و من هنوز کتم را در نیاورده بودم.» آنجا بودم که وزیر خارجه آمریکا زنگ زد و گفت ما چهار زندانی در اوین داریم که قرار است با هم مبادله شوند. گفت خبری نیست وزیر امور خارجه 40 دقیقه قبل از ما می دانست اوین را خودشان با مردم خودشان سوزاندند.

دیدگاهتان را بنویسید