تمامی روستاهای بالای 20 خانوار قزوین دارای طرح هادی هستند

علی خانجانیان در این نشست گفت: فعالیت های توسعه روستایی در سه بند اصلی تهیه و اجرای طرح هادی و صدور اسناد املاک روستایی انجام می شود.

وی افزود: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان قزوین دارای طرح هادی و بیش از 60 روستای استان با وجود جمعیت کمتر از 20 خانوار دارای طرح هادی هستند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: برای پروژه های هادی افق 10 ساله تعریف شده است تا در این مدت بر حسب نیاز مورد بازنگری قرار گیرد، از این رو بیش از 500 روستای استان برای طرح هادی بازنگری شده است.

وی افزود: مراجعات مردمی عمدتاً در زمینه تغییر کاربری و پیوستن به پروژه در این حوزه است. خوشبختانه طبق قانون بنیاد مسکن دبیر طرح های هادی روستایی است و درخواست های مردم در شعب بنیاد پیگیری و عمل می شود.

این مسئول گفت: اولین درخواست مردم ساکن در روستاها اجرای طرح هادی و اجرای آسفالت، پیاده رو و روسازی است و اعتبارات در نظر گرفته شده در کشور برای اجرای طرح هادی متناسب با نیاز نیست. روستاییان.”

892620cf f8d9 404f a60a c27a590775b2 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: طرح هادی در 435 روستای استان اجرا شده است و فاز اول و دوم برای 252 روستا تکمیل شده و جزو روستاهای 180 روستا است و برای بیش از 250 روستای بالای 20 خانوار نداریم. هنوز وارد شده است

کشاورزمهر معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین در این جلسه گفت: وام های ما محدود است و میانگین حداقل مساحت و مساحت ساخت مسکن روستایی در استان قزوین حدود 70 تا 80 متر است. قبل از 100 متر بود.

وی گفت: حدود 54 درصد از مسکن های روستایی استان مقاوم سازی شده است. وی گفت: در حال حاضر 4 هزار نفر متقاضی تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی هستند و بیش از 3 هزار نفر نیز برای دریافت وام به بانک های موجود معرفی شده اند.

این مقام مسئول بودجه و وام، کمبود نیروی کار و گرانی مصالح ساختمانی را از جمله مشکلات مسکن روستایی عنوان کرد.

مجتبی علی نسایی همچنین گفت: بنیاد مسکن دستگاهی برای تامین مسکن مردم در شهرها و روستاها و تسهیل کننده و تسریع کننده ای است تا با توجه به شرایط تورمی و گرانی مصالح و مصالح و گرانی، بتواند مسکن به ویژه برای جوانان و منازل را تامین کند. زمین. اصول اولیه را ارائه دهید.

وی افزود: در حال حاضر بنیاد مسکن استان قزوین در قالب اجرای طرح اقدام و حرکت ملی به عنوان مجری طرح در 11 شهر در حال فعالیت است و تعداد واحدهای مسکونی پیش بینی شده نزدیک به 6000 واحد برای 1401 واحد است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن قزوین گفت: قرار است در سال اول و دوم 6000 مسکن به بهره برداری برسد و در سال های آینده بلوک های دیگر نیز با توجه به نیاز و تامین زمین و اجرای پروژه احداث شود. برنامه ها

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این 11 شهر 6000 قطعه زمین برای اسکان در نظر گرفته شده است و بنیاد مسکن مسئولیت تحقیقات و طرح های معماری و عمرانی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید