تمایل تهران برای مواجهه با سرمای سخت/غافلگیری مسئولان اجرایی موجه نیست

ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922643

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به آغاز به کار سامانه برفی در آن استان گفت: هشدارهای لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای عبور ایمن به دستگاه های اجرایی داده شده و بی توجهی در این حوزه غیرقابل قبول است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور اخطاریه نارنجی هوا برای آغاز سامانه بارشی برفی در استان تهران گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده فعالیت این سامانه بارشی از ساعت 14 آغاز می شود. پایان امروز شنبه 24 آذرماه و فردا یکشنبه 25 آذرماه به پایان می رسد. ماه ادامه خواهد داشت.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه تعجب دستگاه های اجرایی با پیش بینی های انجام شده قابل توجیه نیست، گفت: با توجه به اخطاریه ای که مدیریت بحران به دستگاه های اجرایی و خدمات رسان داده است، از همه شهرداران، بخشداران و فرمانداران تقاضا داریم در خصوص تدابیر لازم فکر کنند. .

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر اجرای عملیات شن و نمک پاشی در محورهای مواصلاتی، جاده ها و جاده های استان تاکید کرد و گفت: لازم است شهرداران مناطق 22 گانه استان تهران نیز اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. اقداماتی که در زمینه نظارت و پایش محورهای درونی شهرها برای عبور و مرور ایمن وسایل نقلیه انجام می شود، به عنوان نقص در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها پس از بارش برف یخ زدگی و لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود که با تدابیر و اقدامات پیشگیرانه دهیاری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و فرمانداری های بخشداری به ویژه در شمال از بار حوادث احتمالی کاسته خواهد شد. نیمه و کوه ها خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه بر لزوم حفظ منابع انرژی به ویژه گاز در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تعطیلی ها، همواره از مردم می خواهیم که در این امر حمایت و مشارکت داشته باشند. و با حداقل مصرف و مدیریت صحیح فرصت استفاده از گاز پایدار را برای سایر هموطنان فراهم کنید.

وی همچنین بر پرهیز از سفرهای غیرضروری و آمادگی برای امداد و نجات شهری و جاده ای تاکید کرد و گفت: با فعال شدن سامانه بارشی احتمال کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی وجود دارد لذا از رانندگان می خواهیم با خیال راحت تردد کنند. در صورت امکان مسیرها کوه و برف را نشان ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید