تبیین گام دوم مسئولیت کارکنان در قبال جوانان/ لزوم انعطاف مسئولان در مواجهه با پدیده های بیرونی


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816921

عسگری گفت: با تدبیر و تیزبینی مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب، مسئولیت سنگین مسئولان کشور در قوای مختلف در قبال جوانان و مقوله جوانان تبیین شد تا از ظرفیت بی بدیل و کم نظیر استفاده شود. جوانان تحصیل کرده، مؤمن و انقلابی.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگری، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با صبح توس، بیانیه گام دوم انقلاب را مملو از ویژگی هایی دانست که باید برای مردم توضیح داده شود. از جهاد تبیین در تمام زمینه های ذکر شده در این بیانیه بهره مند شوید.

وی افزود: جامعیت بیانیه گام دوم انقلاب با استفاده گسترده از سرمایه انسانی جمهوری اسلامی با استناد به سوء مدیریت و مشکلات و فرصت های داخلی منجر به تحقق تمامی اهدافی شده است.

این کارشناس سیاسی به ماهیت آینده نگری بیانیه گام دوم اشاره و خاطرنشان کرد: دومین ویژگی بیانیه نگاه به آینده است. در حالی که این بیانیه نگاهی به گذشته و مشکلات دارد، نقشه راه رسیدن به قله را نیز ترسیم می کند.

وی افزود: در این نقشه راه جامع و کامل تاکنون راه ها طی شده است، انقلاب به منظور خنثی سازی یأس ناشی از رسانه های غربی و فعالان سیاسی معاند برگزار شده است. راهنما در این بیانیه یادآوری می کند که قله و مقصد کجاست و همچنین امیدوار است که برای رسیدن به قله باید مسیری را طی کرد که آسفالت نشده است..

عسگری با اشاره به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: البته هدف کلی بیانیه گام دوم همه ملت ایران و جهان، قوای سه گانه و حتی دشمنان هستند. زیرا مقام معظم رهبری به دشمنان هشدار می دهند که چه ملتی با انقلاب روبرو هستند، اما مخاطب اصلی آن جوانان و آینده سازان انقلاب اسلامی هستند که راه را می روند.

وی افزود: جوانان امروز انقلاب موتور محرکه کشور در بخش های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند که در این میان رهبر معظم انقلاب حتی به طور مفصل به اهمیت و نقش جوانان در آینده انقلاب اشاره کردند. “

این کارشناس سیاسی گفت: با این درایت و بصیرت مقام معظم رهبری، این بیانیه مسئولیت سنگین مسئولان کشور در قوای مختلف را در قبال جوانان و موضوع جوانان برای استفاده از ظرفیت بی نظیر جوانان تحصیل کرده، مؤمن و انقلابی تبیین می کند. در اوایل دهه پنجم انقلاب.«اسلامی استفاده شود.

وی افزود: تاکید بر اصول و شعارهای انقلاب اسلامی یکی از مولفه هایی است که مسیر کشور را به مسئولان نشان می دهد و لازم است در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها به این شعارها توجه ویژه داشته باشند..

عسگری یکی از مشکلات در سطح مسئولان، نخبگان و رسانه ها را بزرگ نمایی مشکلات و چالش ها بدون ارائه راه حل عنوان کرد و گفت: راه حل ها و راهکارها ذکر نشده است. وقتی مشکلات و چالش ها برجسته می شود و هیچ راه حلی برای حل این مشکلات ارائه نمی شود، امید در جامعه از بین می رود، این موضوع توسط رسانه های غربی در بخش های مختلف خبری و … پیگیری و مدام به آن پرداخته می شود..

وی افزود: یکی از کاستی هایی که کارکنان دغدغه آن را دارند این است که انعطاف پذیری آنها در رابطه با پدیده های بیرونی کم است و آمادگی لازم را ندارند. مسئولان باید آموزش های لازم را در این زمینه انجام دهند و در مقابل شرایط منفعل نباشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید