تمجید فرشاد پیوس از ستاره پرسپولیس

تمجید فرشاد پیوس از ستاره پرسپولیس

فرشاد پیوس، گلزن سابق فوتبال ایران و بهترین مهاجم تاریخ پرسپولیس، بازی این تیم مقابل نساج را تماشا می کند و نظراتی دارد که خواندنش خالی از لطف نیست. گفت‌وگوی وی را در ادامه این گفت‌وگو بخوانید:

آقای فرشاد پی گل دوم مهدی عبدی برای نساجی مازندران را دیدید؟ مثل گلهایی بود که از یک فضای کوچک و کوچکترین سوراخ برای تخت جمشید درست کردید؟

فرشاد پیوس گفت:

لطف داری ولی گل مهدی عبدی واقعا اروپایی بود و من گرفتمش! من همیشه گفته ام و باز هم خواهم گفت که این پسر با استعداد است و ویژگی های بزرگی دارد.

آیا او در این بازی دبل کرد؟

مهاجم باید همیشه به دنبال فرصت باشد. او می خواهد مثل یک شکارچی در محوطه جریمه حریف گل بزند و بچرخد.

آیا امتیاز دادن بیشتر فطری است یا آموزش اکتسابی؟

فرشاد پیوس گفت:

ذاتی تر است، اما تمرین نیز لازم است. بسیار مهم است که چه تمریناتی انجام می دهید و چقدر با تور دروازه آشنا هستید!

آشنایی با تور دروازه به چه معناست؟

به عنوان یک مهاجم، شما باید بهترین گلزن در مسابقات تیم خود باشید. شما باید مدام گل بزنید و توپ های شما در طول هفته به تور روی دروازه برخورد کنند. برای مهاجم، علامت زدن مانند نفس کشیدن یا نوشیدن آب است و او به آن نیاز دارد.

عیسی القطر هم گلی زد که آفساید اعلام شد؟

فرشاد پیوس گفت:

به نظرم خیلی سخت گیر بود و معمولا این آفسایدها گرفته نمی شود اما نظر داور بود و باید رعایت شود. با اینکه القطر گل نزد اما دوید و زحمت کشید و برای مهدی عبدی جو سازی کرد.

فکر می کردی نساجی با پرسپولیس اینطور بازی کند؟

نساجی مازندران هم در زمان ما تیم سختی بود. او با یاری خداوند متعال نشان داد که فوتبالیست بزرگی است. بازی سختی بود خداروشکر با هوشیاری بچه های پرسپولیس با برد ما به پایان رسید. البته فکر می کنم این نساجی در لیگ بیست و یکم حرفی برای گفتن دارد.

فکر می کنی مشکل پرسپولیس در این دیدار کجا بود؟

فرشاد پیوس گفت:

مصاحبه یحیی گل محمدی را دیدم. حق پرسپولیس نیست که برای هزینه های روزانه خود درمانده باشد. من به عنوان یک پیشکسوت و هوادار پرسپولیس از وزارت ورزش و سایر مسئولان می خواهم به این تیم کمک کنند. پرسپولیس تیم کوچکی نیست و بیشترین هوادار را در ایران و آسیا دارد. شأن این تیم بالاتر از این حرفه هاست و امیدوارم شرکت کنندگان کمک کنند چرا که با پیروزی های پرسپولیس شادی و نشاط به جامعه تزریق می شود.

از شرایط تیمتان در شهرداری آستارا بگویید؟

در هفته اول مقابل خیبر خرم آباد بدشانسی آوردیم و دقایق پایانی بازی را با یک پنالتی از دست دادیم. سپس در هفته دوم خوشه طلایی ساوه را شکست دادیم و حالا در تبریز مهندسی مکانیک داریم. در لیگ دسته اول همه مسابقات سخت است اما من به فرزندانم ایمان دارم و می خواهیم با شهرداری آستارا بهترین نتایج را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید