هشدار فرشاد پیوس به پرسپولیس: حتما با این ستاره قرارداد ببندید

هشدار فرشاد پیوس به پرسپولیس: حتما با این ستاره قرارداد ببندید

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر جدایی قریب الوقوع یورگن لوکادیا از تیم چین منتشر شده است. در کنار این خبر، شایعاتی نیز به گوش می رسید که پرسپولیس می تواند بار دیگر به سراغ یورگن لوکادیا برود تا این مهاجم هلندی را در خط حمله خود در لیگ بیست و سوم ببیند.

فرشاد پیوس در این خصوص گفت: آیا یورگن لوکادیا باید به پرسپولیس برگردد؟ به نظر من نمی توان به این بازیکن اعتماد کرد. لوکادیا شاید مهاجم خوبی باشد و گل بزند اما قبل از دربی فرار کرد و پرسپولیس را تنها گذاشت. پرسپولیس در آن زمان به این مهاجم وابسته بود و رفتن عجیب او این تیم را با چالش بزرگی مواجه کرد که می توانست به قیمت قهرمانی تمام شود. این یک نمایش فراموش نشدنی بود که نشان از عدم تعهد و حرفه ای بودن یورگن لوکادیا داشت که هواداران پرسپولیس آن را فراموش نکرده اند.

وی با یادآوری تعصب و تلاش گئورگی گلسیانی افزود: مدافع گرجستانی پرسپولیس برخلاف یورگن لوکادیا، پرسپولیس را با تمام مشکلات ساخت و به موفقیت این تیم کمک کرد. گلسیانی مدافعی باتجربه، آرام و حرفه ای است که باید قراردادش تمدید شود. او نه تنها با پرسپولیس قهرمان شد، بلکه به شایستگی به تیم ملی گرجستان دعوت شد. نمی توان گفت گلسیانی باید با پرسپولیس قرارداد ریالی ببندد. او یکی از ارکان تیم است که برای دفاع از عنوان قهرمانی و تکرار موفقیت ها باید پاسداری کرد. مطمئنم گلسیانی خودش دوست دارد بماند تا خواسته هایش برآورده شود.

فوق ستاره سابق پرسپولیس افزود: الکس فرگوسن، سرمربی سرشناس منچستریونایتد چند سال پیش از پیتر اشمایکل دروازه بان دانمارکی تمجید کرد و گفت که داشتن یک دروازه بان خوب 50 درصد راه قهرمانی است! شکی نیست و معتقدم علیرضا بیرانوند در پرسپولیس همان نقشی را خواهد داشت که پیتر اشمایکل در منچستریونایتد بازی می کرد. از رسانه ها شنیدم که علیرضا بیرانوند هم با باشگاه مشکل داشته است. نمی دانم پیشنهاد تیم های عربستانی به بیرانوند چقدر جدی است اما در اینکه تیم های زیادی او را می خواهند شکی نیست. علیرضا با بازگشتش کمک زیادی به قهرمانی پرسپولیس کرد و واقعا زحمت کشید. دروازه بانی که فصل گذشته 18 کلین شیت داشت و در آن بهترین بود. باشگاه باید به موضوع علیرضا بیرانوند رسیدگی کند و این اتفاق در مورد رضا درویش هم می افتد. علیرضا بیرانوند پس از بازگشت ملی پوشان باید مقابل مدیرعامل پرسپولیس بنشیند و در مورد خواسته اش شفاف سازی کند.

وی بر لزوم تمدید قرارداد بازیکنان موثر و کلیدی پرسپولیس تاکید کرد و گفت: شنیده ام که قرارداد گئورگی گلسیانی، میلاد سرلک، سعید صادقی، عیسی آل کثیر و امید عالیشاه به پایان رسیده است. به گفته یحیی گل محمدی قرارداد این افراد باید تمدید شود. استخوان تیم قهرمانی باید با خرید چند بازیکن جدید مورد نظر سرمربی این تیم حفظ و تقویت شود. البته شنیده ام که باشگاه مشکل مالی دارد که برای یک تیم قهرمان تعجب آور است. در تمام دنیا تیم های قهرمانی شرایط بهتری برای فصل آینده پیدا می کنند اما شرایط پرسپولیس سخت تر شده است. می دانم رضا درویش تلاش زیادی می کند تا بودجه موفقیت تیم را تامین کند، اما صدایی ندارد.

فرشاد پیوس درباره نقش هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در حوزه درآمدزایی و تامین منابع مالی گفت: معتقدم هیات مدیره باشگاه ها به ویژه باشگاهی مانند پرسپولیس باید با دقت زیادی انجام شود. و با وسواس عضو هیئت مدیره باید برنامه داشته باشد و بتواند به مدیرعامل در زمینه درآمدزایی و تامین منابع مالی کمک کند. من کار هیئت مدیره را نشنیده یا آشنایی ندارم و نمی دانم نقش این اقوام چیست؟ اخیرا هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تغییر کرده و امیدوارم دوستان جدید فرصت اقتصادی پیدا کنند. خالی بودن هیات مدیره و برگزاری جلسات مختلف بدون نتیجه و درآمدزایی ضرری برای پرسپولیس نخواهد داشت. باز هم می گویم که شنیدم رضا درویش در تسویه مطالبات فصل گذشته مشکل داشته و تمدید قرارداد بازیکنان اصلی را سخت می کند چه برسد به خریدهای جدید! در این بین، هیئت مدیره باشگاه باید وارد عمل شود و به مردم روشن کند که چه تلاشی کرده اند و چه نقشی داشته اند.

آقای گل پرسپولیس و فوتبال ایران درباره تقویت خط حمله تیم محبوبش گفت: بدون شک خط حمله پرسپولیس نیاز به تقویت دارد. در حال حاضر اولویت باید تمدید قرارداد عیسی آل کثیر باشد که نشان داده مرد بازی های بزرگ است. شیخ دیابته با توجه به سن و مصدومیت های پشت سر هم خرید اشتباهی کرد که به پرسپولیس آمد و با جام قهرمانی عکس گرفت و رفت! لئاندرو پریرا هم نام برزیلی دارد اما چیز خاصی در مورد او ندیدم. او نه مهاجم تکنیکی است، نه گلزن و نه حتی جنگنده و مشخص است که یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده است. مهدی عبدی هم در لیگ گذشته بازی های خوبی داشت و امیدوارم در سال جدید با انگیزه و عطش بیشتری تمرین کند. با این حال پرسپولیس نیاز به خرید مهاجم شسدانگ دارد و یحیی گل محمدی نیز از این موضوع آگاه است. به نظر من اگر قرار است یک مهاجم خارجی ضعیف خریداری شود، بهتر است یک جوان با استعداد ایرانی به پرسپولیس بیاید.

وی در پایان درباره ماندن یا رفتن یحیی گل محمدی نیز گفت: یحیی گل محمدی بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است. او به تنهایی این تیم را ساخته و بهترین سرمربی این بازیکنان محسوب می شود. آمار یحیی هم خیلی چیزها را نشان می دهد. یحیی گل محمدی خودش یک پرسپولیسی است و مطمئنم فصل آینده او را روی نیمکت پرسپولیس خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید