علاقه عجیب فرشاد پیوس به این ستاره یحیی

علاقه عجیب فرشاد پیوس به این ستاره یحیی

فرشاد پای بازی تیم ملی ایران و لبنان را از نزدیک دنبال می کند و صحبت های جالبی درباره این دیدار و شرایط تیم ملی کشورمان انجام می دهد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

چرا بازی ایران و لبنان مساوی است؟

به هر حال ما در زمین حریف بازی کردیم. لبنانی ها به دنبال دفاع و استفاده از ضد حملات بودند و به هدف خود رسیدند. آنها گل زدند و به قول بازیکنان بازی را بستند اما خدا را شکر در دقایق پایانی با تلاش بچه ها موفق شدیم به پیروزی برسیم.

گل بدی زدیم، موافقی؟

گل خوب یا بد وجود ندارد. وقتی گل می زدی گل می زدی اما مشکل این بود که بچه ها توپ را رها کردند. در جام ملت های آسیا مقابل ژاپن هم همین غفلت به ما زد.

هوای لبنان اعصاب خورده بود. این نبود؟

این فوتبال است. اگر می خواهیم مقابل برزیل، آلمان یا فرانسه بازی کنیم، باید از خود دفاع کنیم و چشمانمان را روی ضدحملات ببندیم. لبنانی ها آمدند تا از ما سوء استفاده کنند و هر کاری کردند. من یک سوال دارم.

خوش آمدی؟

اگر گل اول مسابقه را بزنیم لبنانی ها وقت تلف می کنند؟

قطعا نه!

این است! آنها به دنبال گلزنی برای بهترین تیم آسیا بودند و وقتی به آن هدف اولیه رسیدند به دنبال یک هدف بزرگتر بودند و آن پیروزی در بازی با ایران بود. البته مقاومت خوبی هم داشتند اما به حرفه ای بودن و تکنیک برتر چند بازیکن خوب ایرانی مثل سردار آزمون باختند.

غیبت مهدی طارمی احساس شد؟

مهدی طارمی سرمایه ملی ماست. بازیکنی که در کنار سردار آزمون ستاره تیم ایران است و این دو مکمل یکدیگر هستند. سردار و مهدی بهترین زوج هجومی آسیا هستند و نباید خود را از داشتن چنین ستاره ای محروم کنیم.

مهدی طارمی در توییتی علیه دراگان اسکوچیچ نوشت که …

مهدی طارمی قبل و بعد از بازی با لبنان توییت نمی کند؟ اگر او را دیدید به تیم ملی برگردانید. این ماجرا نباید در فضای مجازی و رسانه ای می شد. باید زودتر جمع می شد که متاسفانه نشد.

حالا چه باید کرد؟

من استدلال مصالحه کنندگان و این صحبت ها را قبول ندارم. بازی با سوریه که تمام شد فکر می کنم بیش از 2 ماه فرصت داریم تا مهدی طارمی را دعوت کنیم. این داستان نباید بیشتر از این کشیده شود. هم اسکوچیچ و هم طارمی در مصاحبه های خود نشان دادند که هیچ کینه ای از یکدیگر ندارند.

مهدی طارمی را می شناسید؟

بله، زمانی که ایشان در ایران بودند بیشتر در ارتباط بودیم. او استعداد نابی بود که صفا و صداقت و معرفت خاصی داشت و دارد. به هر حال، او در حال حاضر یک ستاره در فوتبال اروپا است. لبنان را بردیم و سخت بردیم. به جرات می توانم بگویم اگر مهدی طارمی بود، لبنان را راحت تر می بردیم چون او به مدافعان حریف فشار زیادی وارد می کند. واقعا حیف است مهدی طارمی را در تیم ملی نبینیم.

نقطه عطف بازی با لبنان چه بود؟

آخرین ضربه ای که سردار آزمون در محوطه جریمه لبنان زد. توپ فقط با این ضربه مشخص می شد و اگر کاپیتان پا می گذاشت یا می خواست با پای چپ ضربه بزند یا با پای راست شوت کند، گل نمی زد. آزمون در فوتبال اروپا سخت شده و او شش بار مهاجم شده است. گلش حرفی نداشت.

تیم ملی روز سه شنبه به مصاف سوریه می رود. آیا این مسابقه سخت تر از لبنان خواهد بود؟

راستش سوریه تیم بهتری از لبنان است. سوریه در بازی ما تیم سختی بود و به راحتی شکست نخورد. فکر می کنم بازی با لبنان ضربه خوبی به تیم ملی زد و مطمئنم تیم ایران با دقت بیشتری مقابل سوریه بازی خواهد کرد.

از تیم ملی فاصله بگیریم! می دانیم که شما علاقه خاصی به مهدی عبدی دارید. هفته گذشته وقتی با محمد مایلی کهن صحبت کردیم، حرف جالبی زد و گفت که مهدی عبدی بهتر از شیخ دیابته، مهاجم سابق استقلال است. موافقید؟

من هم می گویم مهدی عبدی از شیخ دیابته بهتر است. دیدید مهدی عبدی در لیگ قهرمانان آسیا چه گل هایی زد. او می تواند امسال آقای گل لیگ برتر شود و همچنین به بهترین لیگ اروپا برود … (سکوت می کند)

اما … به نظر می رسید در پایان جمله خود اما یا شرطی دارید اما من سکوت می کنم؟

هیچ چیز از نوع. مهاجم باید خودخواه باشد و در همه مسابقات برای گلزنی تلاش کند. اگر گل نزدم، مثل این است که خانه ام آتش گرفته است! آنقدر ناراحت و خودخواه بودم که نگفتم و نپرسیدم. به هر حال سعی کردم بازی بعدی را جبران کنم و دبل بزنم. مهدی باید این عطش را برای هدف داشته باشد. در لیگ برتر به جرأت می گوییم هیچکس جرات گلزنی و ضربه زدن به توپ را ندارد و فقط باید بیشتر دنبال آقای گلی باشد. من یک توصیه دیگر دارم که …

خوش آمدی؟

مهاجم باید تمرکز داشته باشد و از نظر ذهنی برای گلزنی تمرین کند. من خودم باورم نمی شود که چگونه در تمرینات، مسابقات، رختکن، راه خانه و حتی شب ها قبل از خواب در اهدافم تجدید نظر کردم. مهدی باید فقط روی گلزنی تمرکز کند و افکار بیهوده را از خود دور کند. مهم نیست بیننده یا منتقد تلویزیون چه می گوید. به او گفتم روی هدف خودش تمرکز کند و تمام.

دیدگاهتان را بنویسید