تمرکز اصلی بر لزوم آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در ژاپن است


ساعت: 20:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807463

رئیس جمهور بر لزوم آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در ژاپن تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایران و ژاپن دو دارند، کشور دارای تمدن و تاریخ باشکوه و صلح آمیزی است که تقویت آن به نفع همه ملت هاست.

حجت‌الاسلام رئیسی و نخست‌وزیر ژاپن در گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم استفاده از همه فرصت‌ها برای توسعه و تحکیم روابط دو کشور در حوزه تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با شناخت توانایی های دو کشور می توانیم گام های بلندی در جهت تقویت روابط تهران و توکیو برداریم.

وی با بیان اینکه پایبندی دولت آمریکا به سیاست های شکست خورده دولت سابق، مانع بزرگی برای پیشرفت قابل قبول در مذاکرات بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط و همکاری های متقابل با سایر کشورها از جمله ژاپن را یکسان کند. علاقه.” .

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین بر لزوم برقراری صلح و ثبات پایدار در جهان تاکید کرد و گفت: تهران و توکیو می‌توانند با تقویت همکاری‌های مشترک نقش موثری در ایجاد و گسترش صلح و ثبات در منطقه و جهان داشته باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به سمت تقویت صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا و توسعه روابط همسایگی حرکت می کند و به تلاش خود برای ایجاد امنیت با همکاری کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات پایدار ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور دخالت بیگانگان را عامل اصلی ناامنی در منطقه دانست و بر حل بحران یمن از طریق گفت وگوهای یمنی-یمنی تاکید کرد. جلوی این کشور گرفته می شود.

حجت الاسلام رئیسی همچنین در این گفتگوی تلفنی بر لزوم آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در ژاپن تاکید کرد.

وی افزود: در دوران وزارت امور خارجه و ریاست گروه دوستی ایران و ژاپن چندین بار به تهران سفر کرده‌ام و امروز زیر نظر نخست‌وزیر، با شناختی که از توانمندی‌های دو کشور دارم، به دنبال ارتقای سطح روابط و فعال سازی ظرفیت همکاری های متقابل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید