تنها 4 روز تا وعده وزیر آموزش و پرورش باقی مانده/آیین رتبه بندی معلمان از چه زمانی اجرایی می شود؟


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904085

احکام نمره دهی معلمان تا پایان مهرماه موکول شده بود و تنها 4 روز دیگر به وعده وزیر آموزش و پرورش برای اجرای این طرح باقی مانده است. آیا این روند تا پایان مهرماه انجام می شود؟

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ صورت حساب ارزشیابی معلم پس از 10 سال، در اواخر اسفند 1397، دولت وقت آن را به مجلس فرستاد و محتوای آن در خرداد 1400 به تصویب رسید، اما به دلیل تغییرات قابل توجه در لایحه توسط نمایندگان مجلس و کمبود بودجه، به تأخیر افتاد. ماه ها و یک بار توسط شورای نگهبان رد و به مجلس بازگشت.

با اصلاحات و خواست مجلس، در اوایل اسفند ماه رتبه بندی معلمان به تصویب شورای نگهبان و در اواسط اسفند 1400 توسط رئیس مجلس برای اجرای دولت و در پایان اسفند توسط رئیس وزارت آموزش و پرورش تصویب شد. سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شد.

دولت موظف شد ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون آیین نامه اجرایی را تهیه و تصویب کند که هنوز اجرایی نشده است.

طبق ابلاغ وزیر آموزش و پرورش آیین نامه ارزشیابی معلم علاوه بر این، دستورالعمل اجرایی وجود دارد که هنوز منتشر نشده است و ما در حال پیگیری این قانون و آماده سازی برای اجرای آن هستیم و امیدواریم تا ابتدای سال تحصیلی همه معلمان مورد ارزیابی قرار گیرند و وارد قانون شوند. کلاس های درس با انرژی اضافی

صدور احکام ارزشیابی تعدادی از معلمان در ماه مهر

به گفته یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، حکم ارزشیابی معلمانی که مدارک خود را به طور کامل در سامانه رتبه بندی بارگذاری کرده اند، در مهر ماه جاری صادر می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: می خواهیم 900 هزار معلم را طبقه بندی کنیم و کار بسیار سخت است. در جلسه گذشته تصمیم گرفته شد که یک قسمت انجام شود و قسمت دیگر در ماه های آینده انجام شود، البته هر چه زودتر انجام شود بهتر است..

قاسم احمدی لشکی، عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز پیشتر به این موضوع پرداخته بود قوانین ارزشیابی معلم وی تا پایان مهرماه اظهار داشت: تلاش ما بر این است که در صورت عدم وجود مشکل خاصی مدارک معلمان را بارگذاری و خوداظهاری را تایید و رتبه آنها را قبول کنیم تا دستور صادر شود..

وی افزود: در صورت عدم تایید بیان خود معلمان توسط ارزيابان حرفه اي و كميته ارزشيابي در صورت پذيرش نظر معلم، حكم رتبه بندي صادر مي شود و در غير اين صورت مي تواند اعتراض كند و كميسيون هاي ارزشيابي استاني و مركزي در وزارت آموزش و پرورش روند را بررسي و پس از تعيين رتبه، حكم صادر مي شود. صادر خواهد شد.


لایحه ارزشیابی معلمان با هدف ایجاد سازوکارهای لازم برای افزایش صلاحیت های حرفه ای، منزلت و اقتدار علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه برای ارتقای فعالیت های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شد. با طرح ارزشیابی معلمدر رتبه‌بندی معلمان رتبه‌های حرفه‌ای لحاظ می‌شود و بر اساس هر رتبه، ضرایبی در ارزیابی سمت و کارمندان و در نتیجه حقوق و مزایای آنان لحاظ می‌شود. طرح ارزشیابی معلم اجرا خواهد شد و حقوق معلمان بر این اساس تغییر خواهد کرد.

طبق مصوبه مجلس طرح ارزشیابی معلم باید در مهلت مقرر اجرا می شد که هنوز اجرایی نشده و درخواست ما از وزیر آموزش و پرورش این است که هر چه سریعتر این مصوبه اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید