تهران گفت وگو را بهترین گزینه می داند/ایران به روی گزینه های دیگر بسته نخواهد شد


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915163

امیر عبدالاخیان در گفتگو با آنتونیو گوترش:

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بعدازظهر جمعه در گفتگوی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه ما تبادل نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان در این گفت وگوی تلفنی با تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حوادث مربوط به جنگ اوکراین، ریشه این جنگ را در سیاست نادرست گسترش ناتو به شرق ارزیابی و ارسال تسلیحات از سوی کشورمان را مقصر دانست. کشور به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین. مهم است بدانیم که این کار به منظور مشروعیت بخشیدن به کمک های تسلیحاتی غرب به اوکراین انجام می شود.

امیر عبداللهیان، چالشگران و منتقدان کشورمان را آغازگر و گسترش دهنده جنگ در اوکراین می داند و بار دیگر بر مقاومت جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارسال تسلیحات برای طرفین این جنگ که منجر به افزایش آن می شود تاکید کرد. وی بر تلاش مستمر کشورمان برای توقف جنگ بین دو کشور و دستیابی به صلح پایدار در اروپا تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت حوادث داخلی جمهوری اسلامی ایران، اقدامات آمریکا و چند کشور غربی در زمینه ایجاد ناآرامی و ترور در ایران با استفاده از اطلاعات نادرست را برای ما تشریح کرد. و سوء استفاده هدفمند از سازوکارهای بین المللی.

امیر عبداللهیان همچنین با تاکید بر اینکه تهران دیپلماسی و گفتگو را بهترین گزینه می داند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز دست خود را بر روی گزینه های دیگر نخواهد بست.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این تماس بر تلاش خود برای ادامه گفت‌وگوهای منطقه‌ای تاکید کرد و از حمایت و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در این مسیر قدردانی کرد.

دبیرکل اظهار امیدواری کرد که تلاش تهران برای توقف جنگ در اوکراین منجر به آتش بس و حل مشکل شود.

وی همچنین اقدام جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیته ملی مقابله با حوادث در ایران را اقدامی خوشایند دانست.

گوترش تاکید کرد که گفتگو و دیپلماسی راه درستی برای حل مشکلات منطقه و جهان است.

در این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها و همکاری‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران را بررسی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید