رهبر معظم انقلاب: مذاکره، گفت‌وگو و تعامل با دشمن در مقطعی به معنای تسلیم شدن نیست/ حقیقت ملت ایران با تشییع پیکر شهید سلیمانی نمایان می‌شود.

رهبر معظم انقلاب: مذاکره یا تعامل با دشمن موضوع دیگری است/ حقیقت ملت ایران را تشییع پیکر شهید سلیمانی نشان می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار تصویری با جمعی از اقشار مختلف مردم قم، قیام تاریخی 19 دی 1356 قم را «عمق ایمان دینی» خواندند و گفتند: غیرت دینی در کنار عقلانیت.» آمریکا با نفرت عمیق از نظام برخاسته از اعتقادات مردم ایران گفت: «باید با درک چالش کنونی، امید، اتحاد و قدرت به سوی آینده ای روشن حرکت کنیم. گسترش دهید تا خودتان مشکلات را حل کنید.

رهبر معظم انقلاب واقعه 19 دی 1356 را منشأ یک سری تحرکات در شهرهای مختلف و در نهایت پیروزی انقلاب خواندند و افزودند:
وی افزود: واقعه 19 دی و سریال سیاسی اجتماعی آن عمق اعتقادات دینی مردم را نشان می داد چرا که اگر امام به عنوان مرجع تقلید و علمای دین محورش نبود هیچ فرد و جریان دیگری نمی توانست ملت را به اعتلا بیاندازد. شهر به شهر..
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقش محوری علما و سیاستمداران شجاع در اکثر رویدادهای تاریخی و اجتماعی ایران در 150 سال گذشته از جمله پرونده تنباکو، نهضت مشروطه، واقعه گوهرشاد، قیام 30 تیر و قیام 15 خرداد. گفت: عوامل تأثیرگذار می توانند عده ای را بسازند.اسلام. از نظر سیاسی درک می شود.
وی با اشاره به کسانی که شعار “مرگ بر آمریکا” را عامل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی می دانند، افزود: آمریکا به شدت با نظام اسلامی دشمنی دارد زیرا آن را دین و مظهر نظام می داند. اعتقادات دینی ملت».

حضرت آیت الله خامنه ای غیرت دینی را یکی دیگر از عوامل قیام 19 دی برشمردند و گفتند: برخی تلاش می کنند غیرت دینی را «غیرمنطقی و خشن» ترویج کنند، اما حقیقت این است که غیرت دینی با عقلانیت و بصیرت همراه است. شاخه و جلوه ای از عقلانیت است، در حالی که در عمل در بیشتر موارد حسادت دینی با عقلانیت همراه است.
وی امام خمینی (ره) را مظهر کامل حسادت دینی در کنار عقلانیت و حکمت دانست و افزود: شاگرد شایسته امام مصباح نیز در رأس غیرت دینی و عقلانیت یک فیلسوف به معنای واقعی بود. کلمه.
رهبر معظم انقلاب تصمیم رژیم طاغوت مبنی بر انتشار مطلب توهین آمیز نسبت به امام در یکی از روزنامه ها را تصمیمی مبتنی بر محاسبات و برنامه ریزی دانستند و گفتند: این حرکت به اشکال مختلف ادامه خواهد داشت.
مقام معظم رهبری با اشاره به حمایت تاگوت از واشنگتن و سخنان کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در تهران در 10 دی ماه 56 افزودند: رژیم و آمریکا را به گونه ای نابود کرد که کارتر مجبور به اعزام ژنرال شد. بنرهایزر در ایران در سال 1957 برای سرکوب نهضت اسلامی مردم ایران از طریق ترور، کودتا یا هر راه دیگری که به فضل الهی شکست خورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهادت سردار سلیمانی را مصداق دیگری از ادامه اشتباه محاسباتی آمریکایی‌ها دانستند و افزودند: تروریست‌ها می‌خواستند حاج قاسم را نماد حرکت عظیمی که او نمایندگی می‌کرد، نابود کنند، اما حرکت عظیم و ابراز ارادت عمومی و عشق به ایرانی‌ها. مردم کشورهای دیگر در دومین سالگرد شهادت سردار به حول و قوه الهی نشان دادند که سیستم کامپیوتری آمریکا درست و غلط بوده است.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به گذشت 43 سال از ایام شکوهمند پیروزی انقلاب و استقرار مردم سالاری دینی، عبرت گرفتن از گذشته، شناخت وظایف فعلی و تعریف چشم انداز و چشم انداز را وظیفه ملت زنده می دانند. گام های محکم برای حرکت رو به جلو. آنان افزودند: این وظیفه و آینده نگری موجب موفقیت و پیروزی نهایی یعنی حیات طیبه ملت ایران و تامین دین، آرامش و رفاه روحی و جسمی ملت می شود.
وی با ابراز خرسندی از گسترش افکار و اقدامات جوانان مومن و حزب اللهی در سراسر کشور، گفت: برخی اظهارنظرها و گزارش ها گویای حقیقت ملت و قلب و احساسات واقعی مردم نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان مهمی به مردم و مسئولان در راستای حفظ نشاط و پیشرفت انقلاب اسلامی بیان کردند.
وی «غیرت دینی» را عامل نجات کشور در مقاطع مختلف و تبدیل تهدیدها به فرصت دانست و افزود: حسادت دینی را حفظ کنید، زیرا حسادت دینی مردم از کشور دفاع کرد – جنگ بین المللی که آمریکا، شوروی، ناتو و ناتو واکنش آن روز را برای به زانو درآوردن انقلاب آغاز کرد – پیروز شد.
رهبر معظم انقلاب تشییع تاریخی شهید سلیمانی را نمونه دیگری از حسادت فرصت طلبانه مردم دانستند و گفتند: مانند ایران و عراق با استقبال گسترده ملت های مسلمان مواجه شد.
وی نهم آذرماه سال 88 را مصداق دیگری از حسادت دینی مردم دانست و خاطرنشان کرد: در این حادثه نیز حسادت دینی مردم پیامدهای تهدید را از بین می برد و آن را به فرصت تبدیل می کند، بنابراین سخنرانان، نویسندگان و صاحبان نفوذ باید در حفظ آن تلاش کنند. غیرت دینی مردم
حضرت آیت الله خامنه ای «حساسیت زدایی از مبانی و مبانی انقلاب از طریق تبلیغات گسترده در فضای مجازی و رسانه های بیگانه و برجسته سازی سخنان افراد رذل و متظاهر» را از دیگر برنامه های دشمن دانستند و گفتند: «استقلال» و «مبارزه با مفاسد و بی عدالتی». “باید تضعیف شود.
وی در این خصوص افزود: «عدم تسلیم در برابر استکبار و دشمن ظالم» نیز از اصول انقلاب است و مذاکره، گفت‌وگو و تعامل در یک زمان با دشمن به معنای تسلیم نشدن در برابر او نیست. هرگز تسلیم نشدیم که این کار را انجام نخواهیم داد.
رهبر معظم انقلاب کاهش حساسیت مبانی انقلاب را بخشی از جنگ نرم گسترده و متنوع علیه ملت دانسته و از فرهیختگان، اهل قلم و صاحبان اجتماعی و مجازی به مخالفت با این طرح دعوت کردند و افزودند: این ظلم محض است. .
وی با تاکید بر اینکه پایبندی به مبانی انقلاب یکی از مهمترین ابزارهای پیشرفت کشور است، خاطرنشان کرد: در طول این 43 سال هر جا که پیشرفت و حرکت کرده ایم زاییده روحیه و مجاهدت مومنان و انقلابیون بوده است. . فساد، اشرافیت و دیدگاه های غیرانقلابی دخیل است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنی دیگر همگان را به «حفظ وحدت و انسجام ملی» فراخواندند و تأکید کردند: البته برای برخی از مخالفان انقلاب، انقلاب چاره‌ای جز مقاومت ندارد، اما باید «اختلاف عقاید و سلیقه‌ها» وجود داشته باشد. ” “. «در مقابل هم طرف گرفتن. ، منجر به تضعیف امید و مخدوش شدن انسجام اجتماعی شود.
وی با اشاره به تجربه برخی از دشمنان انقلاب در سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» و تلاش آنها برای ایجاد اختلافات مذهبی و شمول شیعه و سنی، افزود: نباید اجازه داد این مسائل در کشور اتفاق بیفتد و به اوج برسد. مانند شیعیان قرن‌هاست. «و سنی‌ها در کنار هم در کشوری عاری از درگیری زندگی کرده‌اند، بنابراین نباید بهانه‌ای برای اختلافاتی که خوشبختانه وجود نداشت، وجود داشته باشد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: الان یک نفر حرف اشتباهی می زند و یک نفر احساس تکلیف می کند، اما این مسائل نباید ادامه پیدا کند و همه باید انسجام اجتماعی را حفظ کنند.
وی جمهوری اسلامی ایران را مظهر اسلام و حاکمیت امت اسلامی دانست و با اشاره به ابراز علاقه و تعصب اهل سنت در کشورهای مختلف نسبت به جمهوری اسلامی گفت: اسلام از جمهوری اسلامی شرق آسیا است. غرب آفریقا
حضرت آیت الله خامنه ای در توصیه بعدی خود با تأکید بر تقویت امید به آینده گفتند: جوانان امیدوار کار و تلاش و مطالعه بهتری داشته باشند. البته تقویت امید فقط حرف زدن نیست و مسئولان باید به لطف خدا کاری که امروز انجام می دهند را انجام دهند.» دل جوانان را پر از امید کنید.
وی با اشاره به موفقیت های جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف افزود: جمهوری اسلامی علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی به ویژه برای قشر ضعیف جامعه و مشکلاتی مانند مشکلات بانکی و مالیاتی، دستاوردهای مهمی در بخش های مختلف دارد که باید برای مردم باشد. کسانی که فقط مشکلات را بیان می کنند از این موفقیت ها آگاه نیستند تا خودشان را بیان کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تمجید از روند مردمی و ملموس دولت، تقویت و تکمیل نهضت را ضروری دانستند و افزودند: باید به عهد خود عمل کنیم و اگر به دلایلی به وعده‌هایمان عمل نشد، آن را صریح و صادقانه برای مردم توضیح دهیم.
وی خواستار ایجاد سازوکاری برای استفاده از دیدگاه ها و روش های پیشنهادی کارشناسان، کارشناسان و مردم و بررسی نحوه استفاده از مشارکت مردمی در اقدامات دولت شد و به کارمندان دولت توصیه کرد از ظرفیت عمومی برای نظارت بر موضوعاتی مانند فساد و طمع استفاده کنند.
رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود تاکید کردند: مسئولان باید با تمام وجود برای مردم تلاش کنند و با نیت خالص کار و تلاش محسوس فعلی را گسترش دهند تا خداوند به این زحمات هر چه بیشتر برکت دهد.

دیدگاهتان را بنویسید