توافقنامه بین ارمنستان و ایران برای مبارزه با تروریست ها در قفقاز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی روز دوشنبه، با اشاره به سفر اخیر محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران به ارمنستان، دادستان های ارمنستان و ایران توافق کردند که به طور مشترک به چالش های جدید رسیدگی کنند.

آرتور داووتیان، دادستان کل ارمنستان گفت: در میان این توافق‌ها، من با اراده مشترک برای پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌ها و لزوم اجرای کامل سازوکارهای قانونی که همکار ایرانی من کاملاً واضح است، موافقم. ، من اهمیت زیادی می دهم. در روزهای اول جنگ وقتی اولین اطلاعات واقعی از حضور تروریست های مزدور در منطقه به ویژه جنوب آرتساخ به دست ما رسید، به همکارم اطلاع دادم. چون این منطقه مرزی با ایران بود. با توجه به اینکه تروریست ها هیچ مرزی را به رسمیت نمی شناسند، خطرات و تردیدهای جدی وجود داشت و ممکن است تحرکاتی نیز وجود داشته باشد. این موضوع توسط همکارم ارزیابی شد و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شد.»

داوودیان گفت: «حتی امروز نیز حقایق روشنی درباره فعالیت تروریست‌ها در منطقه و منطقه‌ای که ذکر کردم و لزوم مبارزه با این عناصر از طریق مکانیسم‌های قانونی مشترک وجود دارد».

یکی دیگر از مقامات ارشد دولت ارمنستان نیز روز دوشنبه با عباس بدخشان ظهوری، سفیر جمهوری اسلامی این کشور در ایران دیدار کرد.

گانل سانوسیان وزیر زمین و زیرساخت ارمنستان در دیدار با سفیر ایران بر روابط اعتماد ایروان و تهران و همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: دو کشور دستور کار بزرگی در توسعه روابط دوجانبه دارند.

سفیر ایران همچنین با بیان اینکه همکاری خوبی با وزارت زیرساخت ارمنستان دارد، اطمینان داد که این همکاری ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت. وی گفت: روابط عمیق تاریخی و فرهنگی بین ارمنستان و ایران از طرق مختلف به توسعه روابط دوجانبه کمک می کند.

در این نشست همچنین رویدادهای منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سفیر ایران با اشاره به وضعیت منطقه و بیان اینکه استان «صهیون» برای ایران نیز مهم است، گفت: به زودی دیدارهای متقابل هیئت‌های مختلف برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید