تورم در اروپا به 5.5 درصد کاهش یافت / بیکاری کمترین میزان در 25 سال گذشته است

تورم در اروپا به 5.5 درصد کاهش یافت / بیکاری کمترین میزان در 25 سال گذشته است

تورم در منطقه یورو اروپا به پایین ترین سطح خود در 15 ماه گذشته رسید.

تورم در منطقه یورو (پول واحد اتحادیه اروپا) به 5.5 درصد کاهش یافت.

این کاهش تورم به دلیل کاهش هزینه های انرژی است، در حالی که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در منطقه همچنان بالاست. این بر اساس گزارش رسمی سازمان آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) در روز جمعه.

بر اساس گزارش آژانس یورواستات اتحادیه اروپا، قیمت مواد مصرفی در ماه گذشته (ژوئن) نسبت به ماه قبل (مه) 5.5 درصد افزایش یافته است.
20 کشور اروپایی عضو واحد پول مشترک اتحادیه اروپا (یورو) هستند.

کاهش تورم در منطقه یورو کمی بهتر از پیش بینی تحلیلگران مورد نظر بلومبرگ بود. آنها تورم منطقه یورو را 5.6 ​​درصد پیش بینی کردند که یک دهم درصد بیشتر از آنچه در واقع اتفاق افتاده بود.

بانک مرکزی اروپا مستقر در فرانکفورت آلمان، تورم 2 درصدی را برای منطقه یورو در نظر گرفته است.

قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در منطقه یورو در ماه گذشته نسبت به ماه قبل 11.7 درصد افزایش یافته است. تورم دو ماه پیش 12.5 بود.
آژانس یورواستات گزارش داد که تورم قیمت انرژی منطقه یورو در ماه گذشته به 5.6 درصد کاهش یافت. این رقم در دو ماه گذشته به 1.8 درصد رسیده است.
کانال تلگرام عصر ایران

تورم در آلمان، بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا، در ماه گذشته 6.4 درصد و ماه قبل از آن 6.1 درصد بود. این آمار رسمی پنجشنبه گذشته منتشر شد.

با این حال، اسپانیا تورم بسیار کمتری را ثبت کرد، یعنی. 1.9 درصد در ماه گذشته که نتیجه ارزان شدن سوخت، برق و مواد غذایی است.
یورواستات گزارش داد که در میان 20 کشوری که یورو را به اشتراک می گذارند، لوکزامبورگ کمترین تورم را با 1 درصد ثبت کرده است.

در دیگر گزارش های یورواستات، بیکاری در منطقه یورو در ماه مه گذشته 6.5 درصد باقی مانده است.
از سراسر وب

افتتاح حساب و شرکت در قرعه کشی 2.5 میلیارد تومانی

این کمترین میزان بیکاری در منطقه یورو از زمان تولد واحد پول رایج اروپا یعنی یورو در سال 1998 است و اداره آمار اروپا شروع به ثبت آمار بیکاری در این منطقه کرد.
.

نرخ بیکاری نسبت به اردیبهشت 0.2 درصد کاهش داشته است.
نرخ بیکاری منطقه یورو در ماه می 5.9 درصد بود. این رقم در فروردین ماه قبل 6 درصد بود.
این آمار نشان دهنده کاهش زیاد بیکاری در اروپا از اواسط سال 2021 به دلیل رشد اقتصادی قوی پس از دوره کرونا است.
تعداد بیکاران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه می سال گذشته حدود 12 میلیون و 940 هزار مرد و زن اعلام شد که از این تعداد 11 میلیون و 10 هزار نفر در 20 کشور منطقه یورو هستند.

نرخ بیکاری در فرانسه 7 درصد و در آلمان 2.9 درصد است. کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک (2.4 درصد) و لهستان (2.7 درصد) ثبت شده است.
بیکاری بالاتر در اسپانیا (12.7٪) و یونان (10.8٪) گزارش شده است.

یورواستات، سازمان آماری اتحادیه اروپا، در تعریف بیکاری به تعریف اداره بین المللی کار اشاره می کند.
تعریف بیکاری این است: هر فرد بدون کار که در 4 هفته گذشته به طور فعال به دنبال کار بوده و در دو هفته آینده آماده شروع به کار است.

در طول سال گذشته، منطقه یورو به دلیل عواقب جنگ روسیه علیه اوکراین و افزایش قیمت جهانی انرژی و مواد غذایی، با موج بالایی از تورم مواجه شده است، در حالی که تورم دو سال پیش 2 درصد بود. تورم در اکتبر گذشته به بیش از 10 درصد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید