تورم و رکود دو بیماری بزرگ و فلج کننده هستند / اشغال و بمباران با قوانین بین المللی همخوانی ندارد


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811207

دری نجف آبادی با بیان اینکه چاپ اسکناس و اضافه برداشت از بانک ها به معنای ایجاد تورم است، تاکید کرد: چاپ اسکناس باعث رونق کشور نمی شود، بلکه تولید و سرمایه گذاری مولد باعث رونق و رونق در کشور می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی اراک با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و گلایه ایشان از کاهش سرمایه گذاری در کشور، آخرین اظهارات رهبر معظم انقلاب را بیان کرد. دهه، گفت: و از هرگونه واردات غیر ضروری به کشور جلوگیری کنید.

وی ادامه داد: نمایندگان پارلمان اروپا باید نه تنها به دنبال هزینه ها بلکه به دنبال سرمایه گذاری مولد، افزایش بهره وری و تولید ناخالص ملی و هدایت نقدینگی برای رشد و تولید در کارخانه ها باشند تا بتوانیم از منابع نفت، گاز و سایر منابع ارزش افزوده ایجاد کنیم. .

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه اضافه شدن چاپ اسکناس و اضافه برداشت بانکی به معنای ایجاد تورم است، تاکید کرد: چاپ اسکناس باعث رونق کشور نمی شود، بلکه تولید است که باعث رونق و رونق در کشور می شود. البته کیفیت تولید نیز بسیار مهم است و اخیراً رهبر معظم انقلاب نسبت به کیفیت خودرو هشدار داده اند.

دری نجف آبادی افزود: بانک ها باید به واحدهای تولیدی کمک کنند نه اینکه آنها را فلج کنند. در قانون بانکداری اسلامی تاکید شده است که بانک ها باید مشارکت واقعی داشته باشند نه قراردادهای رسمی مخالف قانون و ربا، بنابراین امیدواریم در دولت سیزدهم نظام بانکی تغییر کند: «عدالت باید حاکم شود، بانک ها باید بانک اسلامی باشند.

تورم و رکود دو بیماری عمده و فلج کننده / پیشگیری از اسراف از ضروریات کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تورم برای همه مردم ویرانگر است. ما باید با تورم و رکود که دو بیماری بزرگ و فلج کننده هستند مبارزه کنیم و کشور را از این بحران های خود تولیدی نجات دهیم که این امر ممکن است اما نیازمند تلاش است.

وی با بیان اینکه ضایعات در کشور و نهادهای مختلف باید کاهش یابد، تاکید کرد: باید از ضایعات و اسراف پرهیز کرد و در تولید به معنای واقعی سرمایه گذاری کرد و ارز و منابع واقعی را به بهترین نحو تخصیص داد.

امام جمعه اراک صرفه جویی و جلوگیری از اسراف را یکی از نیازهای کشور خواند و افزود: با توجه به این شرایط اقتصادی تعداد و تعداد موبایل های ورودی به کشور 2 تا 3 میلیارد دلار است. واقعا جای تعجب است که چقدر به این واردات نیاز است در حالی که باید گندم را به عنوان یک نیاز اولیه وارد کنیم.

دری نجف آبادی با تاکید بر موضوع جهاد و نکات برجسته اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: چشم و گوش ما باید به روی مسائل مختلف باز باشد و مشکلات را درک کنیم و با توکل به خدا و مراقبت بتوانیم پیروز شویم. قله های مرتفع.”

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین به موضوع فلسطین پرداخت و گفت: جنایات اسرائیلی‌ها تحت هیچ عنوانی قابل چشم پوشی نیست و این اقدام صهیونیست‌ها با حمایت آمریکایی‌ها کاملا محکوم است و ما محکوم می‌شویم. از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهد کرد.”

اشغال و بمباران با قوانین بین المللی همخوانی ندارد

دری نجف آبادی با اشاره به تنش‌های اخیر نظامی روسیه و اوکراین گفت: قطعا دخالت غرب در شرق اشتباه است و غربی‌ها باید از این گونه رفتارها و تحریکات به ضرر خود و ملت‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: روش اشغال و بمباران با قوانین بین المللی سازگاری ندارد و انتظار نمی رود که اگر با دست بتوان گره را باز کرد، یک کشور مورد حمله قرار گیرد زیرا عواقب خوبی ندارد. روش های شرقی که به ضرر ملت هاست.

امام جمعه اراک گفت: هجمه ها و اقدامات مشابه مربوط به صد سال پیش است و منسوخ شده است و اصولاً این اقدامات به نفع جوامع بشری نیست، بنابراین امیدواریم کشورها دست از رفتارهایی بردارند که نمی تواند انجام شود. حفاظت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه باید برای تک تک لحظه های ماه رجب ارزش قائل شد، گفت: باید از فرصت های پیش رو در ماه رجب و ماه های بزرگ از این ماه استفاده کنیم. شعبان و رمضان تا عید فطر.»

دری نجف آبادی افزود: در ایام پایانی سال نیز انفاق بسیار ارزشمند است و باید با گستراندن سفره مهربانی و رحمت که تجارت با خداست در حد توان به خانواده های نیازمند کمک کرد.

خطیب نماز جمعه اراک همچنین با تاکید بر اینکه خداوند رزق است اما باید در خود توانایی ها و شایستگی ها ایجاد کنیم، گفت: رزق و روزی خداوند بر اساس حکمت است و همه باید به امید لطف الهی تلاش کنند و سفره خدا بسیار گسترده است. هر موجودی باید برای دریافت سهم خود تلاش کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید