تور بزرگ مربی استقلال برای گرفتن محبوب ترین ستاره فرهاد مجیدی

تور بزرگ مربی استقلال برای گرفتن محبوب ترین ستاره فرهاد مجیدی

مهدی قائدی سال گذشته و در همان زمان توسط الاهلی امارات مورد توجه قرار گرفت و قراردادی 5 ساله با این باشگاه امضا کرد. قراردادی که سود قابل توجهی را نیز برای استقلال به همراه داشت و البته از نظر مالی مهاجم جوان بوچر را نیز راضی کرد. قائدی در ابتدا مورد توجه مهدی علی سرمربی الاهلی بود. او در ترکیب اصلی بازی می کرد و گاهی گل های ارزشمند و ارزشمندی به ثمر می رساند. بنابراین ارزش آن در 28 جولای 2021 به یک میلیون و 620 هزار دلار رسید.

با این حال قائدی در طول فصل از ذهن مهدی علی خارج شد و کمتر در ترکیب اصلی قرار گرفت. به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا اختلاف فنی مهدی علی و مهدی قائدی بیش از پیش شده است و این مهاجم حتی در لیست 23 نفره الاهلی هم قرار نگرفت. او در 44 دقیقه فقط یک بار برای الاهلی بازی کرد و بقیه مسابقات را از روی نیمکت یا سکو تماشا کرد. حاصل این تفاوت البته صعود الاهلی در دور دوم مسابقات و البته نتایج درخشانی بود که بدون مهاجم ایرانی خود کسب کرد.

با شروع مجدد لیگ امارات، گائدی کم کم به الاهلی پیوست اما مشخص بود مهدی علی از او به زور استفاده می کند. جابجایی های گاه به گاه و همچنین ترک زمین در اواسط نیمه دوم، به شایعات در امارات دامن زده است که الاهلی دیگر خواهان یک قانون نیست و قصد دارد در پایان سال اول پنج ساله خود به این قرارداد پایان دهد. قرارداد. این مشکل تا حدودی واقعی شده و باعث شده تا چندین تیم برای جذب او اخباری را به همراه داشته باشند.

گائدی در این فصل 22 بار در لیگ امارات به الاهلی رفته است که 12 بار از ابتدا به الاهلی رفته است. او در آن 12 بازی 6 بار تعویض شده و البته 10 بار هم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته است. او در این 22 بازی تنها 4 گل به ثمر رسانده و 1180 دقیقه در زمین حضور داشته است. یعنی به طور میانگین هر 285 دقیقه یک گل زده می شود که آمار خوبی برای یک لیدر نیست. مهاجم ایرانی سه بار در جام حذفی به میدان رفته، 238 دقیقه بازی کرده و یک گل به ثمر رسانده است. او در سوپرجام هم بازی کرد و 90 دقیقه برای الاهلی بازی کرد اما موفق به گلزنی نشد.

همه این عوامل و البته آمارهای نامناسب باعث شد قائدی بیش از پیش به جدایی از باشگاه الاهلی نزدیک شود. ارزش آن از یک میلیون و 620 هزار دلار به یک میلیون و 8 هزار دلار رسیده است و البته تنها چند تیم ویژه برای امضای آن تلاش می کنند. به نظر می رسد باشگاه های اروپایی مانند سلتیک از هدایت او پشیمان شده اند و تنها دو یا سه تیم آسیایی او را برای فصل آینده زیر نظر دارند.

استقلال یکی از گزینه های مهدی قائدی است و البته الغرافه که استراماچونی را روی نیمکت دارد سعی کرد این مهاجم را جذب کند. استراماچونی یک فصل و نیم دیگر با الغرافه قرارداد دارد و هدف او و مسئولان باشگاه قطری تشکیل تیمی قدرتمند برای فصل آینده است. با توجه به حضور شیخ دیاباته در الغرافه و هماهنگی بالایی که با گائدی در تیم استقلال داشت، استراماچونی از جذب مهاجم ایرانی الاهلی و استفاده از او در تیم دیاباته ابایی نداشت.

البته استقلال هم برای حضور موفق در فصل آینده قوانین را رعایت می کند. البته در حال حاضر صحبت مستقیمی در کار نیست اما گائدی دوست ندارد الاهلی را ترک کند و با توجه به نیم فصل مانده به جام جهانی، دوست ندارد به لیگ ایران بازگردد و توانایی های خود را به اسکوچیچ نشان دهد. و در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرد. مشخص است که گائدی احتمالا یکی از دو باشگاه الغرافه و استقلال را به عنوان مقصد خود انتخاب خواهد کرد.

منبع: ایران ورزش

دیدگاهتان را بنویسید