تور میلیاردی ایرانی برای مهدی طارمی

به گزارش فایننشال تایمز، این میلیاردر 59 ساله علاقه مند به مالکیت باشگاه شمال لندن است و انتظار می رود به زودی پیشنهادی ارائه دهد. نجفی که مدیریت MSP Sports Capital را بر عهده دارد، با کنسرسیومی از سرمایه گذاران برای شرکت در مناقصه همکاری می کند. ارزش سهام تاتنهام 3.8 میلیارد دلار است و نجفی قصد دارد همه چیز را از مالکان فعلی بخرد و عصر جدیدی را برای این باشگاه قدیمی و ریشه دار آغاز کند.

نجفی با جو لوئیس مالک تاتنهام و دنیل لوی پس از فراهم شدن شرایط لازم برای نهایی کردن قرارداد خرید تماس خواهد گرفت. آنها ارزش سهام باشگاه را تقریباً 3 میلیارد دلار می دانند که باید حدود 750 میلیون دلار بدهی به آن اضافه کرد و تاتنهام را به نهمین تیم با ارزش فوتبال جهان تبدیل کرد. نجفی مالک و نایب رئیس تیم بسکتبال فونیکس سانز است و همچنین مدیریت گروه شرکت های نجفی را بر عهده دارد که منبع اصلی درآمد اوست. این یک شرکت سهام خصوصی است که در سال 2002 تأسیس شده است. این شرکت در فینیکس واقع شده است و در معاملات با ارزش معاملاتی تا 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند.

نکته جالب در مورد جم نجفی علاقه او به ستاره های فوتبال ایران است. به همین دلیل او تمام تلاش خود را می کند تا بتواند پای فوتبالیست های خلاق و مستعد ایرانی را در باشگاه انگلیسی باز کند. البته اگر بتواند خرید تاتنهام را کامل کند. پیش از این شایعه شده بود که فرهاد مشیری برای آوردن سردار آزمون و حضور او به اورتون دست به تحرکات متعددی زده است اما این انتقال هرگز تکمیل نشد.

حالا شایعه شده است که جام نجفی پس از مالکیت تاتنهام، مهدی طارمی را از پورتو بخرد و از پرتغال به انگلیس منتقل کند. اتفاقی که می تواند برای فوتبال ایران جالب و مهم باشد. در یکی دو فصل اخیر تاتنهام جزو مشتریان طارمی بود اما انتقال او به شمال لندن هرگز شکل رسمی پیدا نکرد. با این حال حضور احتمالی میلیاردر ایرانی-آمریکایی در تاتنهام می تواند موانع انتقال طارمی به فوتبال انگلیس را هموار کند. به خصوص اینکه طارمی همیشه در مصاحبه هایش تاکید می کرد که به بازی در لیگ انگلیس علاقه دارد و حالا چه بهتر که به تیمی که متعلق به یک ایرانی است برود.

دیدگاهتان را بنویسید