توزیع بیش از 34 هزار بسته کمک های مذهبی بین نیازمندان سیستان و بلوچستان


ساعت: 10:14
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919149

گروه های جهادی بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان امسال در کنار نیازمندان هستند تا بتوانند در طولانی ترین شب یلدا لبخند خوبی را بر لبان خانواده ها بیاورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ; پاییز چمدانش را می بندد و با کوله پشتی خاطره جایش را به زمستانی سرد می دهد، زمستانی که با صدای پای یلدا از راه رسید.

یلدا؛ سنت دیرینه ایرانیان آخرین شب آذر و طولانی ترین شب سال است، شبی که صبح آن آغاز فصل زمستان است و مورد احترام مردم قرار می گیرد و با برپایی جشن ها و میهمانی های مختلف جشن می گیرند.


شب یلدا که به شب چله نیز معروف است، فرصتی برای آشتی با رحم است که رزق و روزی را زیاد می کند و عمر انسان را طولانی می کند. در واقع جشن یلدا با شب نشینی اقوام و خانواده ها با همدیگر برگزار می شود، اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و به شعر و قصه خوانی بزرگ ترها گوش می دهند، اما این روزها سنت های قدیمی یلدا فراموش شده، تجمل جای او باز شده است. در سفره های یلدا.و شاهد کم رنگ شدن سنت های دیرینه این شب هستیم. ،

در این میان خانواده های نیازمندی هم هستند که به دلیل گرانی نمی توانند حتی یکی از میان وعده های امشب را تهیه کنند و به ناچار از این وعده های کوچک محروم هستند.

در ادامه مانور کمک های دینی، بار دیگر بسیج نیازمندان در آستانه شب یلدا با توزیع اقلام و سبدهای هدیه از یلدا، حلقه خانواده های نیازمند را در این شب های سرد گرم کرد.

غلامرضا ملایی مسئول بسیج سپاه سلمان از سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما از توزیع 34 هزار و 700 بسته کمک های مذهبی برای شب یلدا خبر داد و گفت: ارزش کل این بسته ها حدود 10 میلیارد و 100 میلیون تومان است. 41 میلیون تومان

وی گفت: این کمک ها توسط پایگاه های مقاومت بسیج با همکاری گروه های جهادی و با رعایت کرامت انسانی در بین خانواده های نیازمند شناسایی شده توزیع می شود.

به گفته این مسئول؛ سپاه و بسیج همواره در خدمت مردم به ویژه خانواده های مستضعف بوده و با ارائه این بسته های معیشتی در کنار خانواده ها در شب یلدا سعی در ایفای نقش خود دارند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان ارزش هر بسته کمک های دینی را 6 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: از هر بسته 3 میلیون ریال توسط بسیج مستضعفین و مابقی با تلاش خیرین، محلی تامین می شود. مشارکت ها و گروه های جهادی

ملای معتقد است که عناصر هر بسته شامل آجیل، میوه، شیرینی، شکر و … است. و گفت: شب یکی از سنت های حسنه ایرانیان است که هر ساله برای رسیدن به آرامش و تحکیم بنیان خانواده انجام می شود. بر این اساس، شاد کردن مردم یکی از دستورات خداوند متعال است، لذا بسته های شب یلدا برای نیازمندان تهیه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید