توزیع گاوصندوق بین شهروندان برای دفع زباله های خطرناک


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834229

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند گفت: برای اولین بار گاوصندوق زباله های خطرناک خانگی از طریق 455 غرفه بین خانوارهای شهر تهران توزیع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شادی مالکی معاون هماهنگ کننده و ارزیابی منطقه ای سازمان مدیریت پسماند گفت: هدف از مدیریت عادی پسماندهای خطرناک و جمع آوری و دفع جداگانه، جلوگیری از گسترش آلودگی و مدیریت بهینه پسماند در جهت توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و بهداشت و سلامت است. امنیت. «این یک جامعه است.

وی افزود: این گاوصندوق ها برای منازل، آرایشگاه ها و … ساخته شده است که در اجرای طرح در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

المالکی افزود: ارتقای سلامت شهروندان، جلوگیری از انتقال بیماری ها و آسیب ها به جمع کننده های زباله، بهبود فرآیند بازیافت به دلیل تفکیک زباله های خطرناک خانگی، ارتقای کیفیت کمپوست به دلیل تصفیه و دفع زباله های آلی. اجزاء و پشتیبانی پسماندهای خطرناک حفاظت از محیط زیست یکی از اهدافی است که در ابتدای طراحی و اجرای آن مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی؛ تهران روزانه حجم قابل توجهی پسماند ویژه تولید می کند که با مدیریت صحیح این زباله ها و جلوگیری از ورود آن به پسماندهای تر و خشک می توان به این مهم دست یافت.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: پسماندهای خطرناک خانگی شامل تیغ، سرنگ، باتری و لانتس قند خون است. این اجزا به دلیل کوچک بودن و آلودگی به عوامل بیماری زا می توانند کیفیت کودهای آلی را مختل کنند، اما در حال حاضر با زیرساخت های ساخته شده و اقدامات فرهنگی و آموزشی گسترده، کاهش تدریجی تولید و مدیریت صحیح انتظار می رود. در خانه ها و اصناف سازنده باشند.

مالکی گفت: این جعبه ها در شرایط استاندارد جمع آوری و پس از پر شدن شهروندان و تحویل به کابین در محل دفن زباله های پزشکی دفن می شوند. این محل های دفن زباله با کفپوش ژئوممبران و عایق ژئوتکستایل پوشیده شده و در هر مرحله از عملیات دفن زباله با لایه ای از آهک پوشانده می شود. این اقدامات از نفوذ آلاینده ها به منابع آب و خاک جلوگیری می کند.

وی گفت: در صورتی که شهروندان تلاش خود را برای تفکیک حداکثری دسته های مختلف زباله به کار گیرند، می توان خسارت و تخریب ناشی از دفع زباله را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مالکی افزود: این طرح از خرداد ماه سال جاری در شهرستان اجرا می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید