توزیع 750 هزار بسته غذایی و پخت 1700 غذای گرم در رزمایش مددکاری دینی زاهدان


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883601

غلامرضا ملایی مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: 750 هزار بسته معیشتی در رزمایش مددکاری دینی در زاهدان توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا ملایی به نقل از عصرهامون; مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان امروز در رزمایش نهضت مومنان با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 1401 گفت: بسیج سازندگی 2 مرحله از نهضت خدمتگزاری مومنانه را در سه ماهه نخست امسال انجام داد. اینک سومین نهضت همدردی و خدمت مؤمنانه در سال 1401 به مناسبت دهه امامت و ولایت در سیستان و بلوچستان در جریان بود.

وی افزود: 35 هزار بسته معیشتی در نهضت همدلی و کمک های مومنانه به همه اقشار آسیب پذیر جامعه و ایثار در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.


مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در دوره 2 ساله کرونا همه اقشار بسیج، سپاه، گروه های جهادی و مقاومت و خیرین کمک کردند، تصریح کرد: در این خدمت بزرگ 750 هزار بسته معیشتی و بالغ بر 33 هزار بسته معیشتی انجام شد. لوازم التحریر و تقریباً 80 هزار بسته بهداشتی، بالغ بر یک میلیون و 700 هزار پرس غذای گرم و آزادی 171 زندانی جرایم غیرعمد مشمولانی که در پرداخت مهریه خود دچار مشکل شده بودند، حدود 500 میلیارد تومان هزینه داشت.


وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نیازهای احساس شده در جامعه در دوران کرونا، این خدمات آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و با خدمات رسانی صادقانه و توزیع بسته های غذایی به پایان نرسیده و اقدامات زیادی صورت گرفته است. در تمرین جنبش برای کمک واقعی.


ملایی بیان کرد: تهیه جهیزیه بخشی از این اقدامات بود که تاکنون 768 دست جهیزیه توزیع شده است و امروز در این روز فرخنده تعدادی جهیزیه به عروس و دامادها و توزیع اقلام منزل در سطح شهر اهدا کردیم. مناطق جنوبی و شمالی استان بخشی از این اقدامات بود.


وی اذعان داشت: در تابستان حدود 400 گروه جهادی از یک هزار و 775 گروه جهادی ثبت نام شده در سامانه جهادی اطلس در عملیات جهادی تابستانی شرکت می کنند.


مسئول بسیج سازندگی استان با اشاره به اقدامات گروه های جهادی خاطرنشان کرد: در سطح استان فعالیت های جهادی در طرح های عمرانی، محرومیت زدایی، فرهنگی، اشتغال انسانی و خدمات درمانی در رزمایش ها حضور دارند و فعالیت های آنها از 20 جولای تا 30 سپتامبر این ماه ادامه خواهد داشت.



در رزمایش امداد دینی از نیازمندان واقعی حمایت شد


سردار پرویز آبسالان جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ایام فرخنده که به امامت و ولایت مزین شده است، گفت: غدیر مقوله بزرگی در نظام هستی و خلقت است و هر چه داریم از غدیر است. و ما باید این روزها را گرامی بداریم


وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای حکومت اسلامی که اساس حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است محقق شد و انقلاب برای این منظور حکومتی ایجاد کرد و امروز در نقطه جهان هستیم. .


آجودان ارتش سلمان استان تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) تمام عمر شریف خود را در خدمت به مستضعفین جامعه گذراند و خود را مقید به پایین ترین سطح زندگی می دانست و کمتر از امکانات پیش پا افتاده استفاده می کرد.


وی ادامه داد: در زمان اوج گیری ویروس کرونا که مردم ایران در تنگنا قرار داشتند، مقام معظم رهبری دستور اجرای نهضت دینی در کشور را صادر کردند. در این روزها این تمرین به خوبی انجام شد.


سردار آبسالان گفت: سهمی از زندگی خود برای فقرا بدهیم که بالاترین خدمت به مردم است که با نهضت امداد دینی به دست نیازمندان واقعی می رسد.



بالاترین عبادت، خدمت به خلق خداست

حجت الاسلام باقر بیک مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با استناد به کلام پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند محبوب ترین انسان نزد خداوند متعال، خدمتگزار بیشتر به مردم است. ، گفت: به گفته بزرگان دین بالاترین عبادت خدمت به مردم است. این خداست و خدمت به مردم باید فارغ از دین و آیین باشد و مهمترین کار خدمت به مردم و گره گشایی از کار مردم است.


وی با اشاره به 9 نکته مقام معظم رهبری در این زمینه یکی از این نکات را اطلاع رسانی خدمت رسانی به مردم دانست و مقام معظم رهبری فرمودند که باید هنرمندانه این خدمات را به مردم اطلاع رسانی کنیم.


مدیر کل تبلیغات استان خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از ضعف هایی که در جبهه فرهنگی انقلاب داریم این است که رسانه را در اختیار نگرفته ایم و در حوزه اطلاع رسانی ضعیف هستیم و باید اطلاع رسانی کنیم. مردم در مورد خدمات دولت


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید