توزین حتی صد در صد کشتی را جابجا نکرده است/قابل استفاده با دنده دهه 1950!


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905257

مشکلات زیادی در زیرساخت ها و تجهیزات داریم.

مدیر فنی تیم های ملی و مشاور فدراسیون وزنه برداری گفت: خوشبختانه می بینم کشتی به عنوان زیرساخت چقدر رشد کرده است و وزنه برداری صد در صد حرکت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کوروش باقری، مدیر فنی تیم های ملی و مشاور فدراسیون وزنه برداری در خصوص عملکرد بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: از نظر زیرساختی حتی برای آقایان در این سال ها کاری انجام نداده ایم. قسمت زنانه چطور؟ ما هم خیلی از آنها را از دست دادیم و جزو تجهیزات مستهلک شده هستند. یکی از مهمترین موارد این است که وسایل وزنه برداری خود را آماده کنید. البته در مسابقات قهرمانی آسیا دیدم که بهداد سلیمی نایب رئیس فدراسیون در حال مذاکره با شرکت سوئدی بود.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم اقتدار سابق وزنه برداری ایران را برگردانیم باید همه کمک کنند زیرا فدراسیون وزنه برداری به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد. ما سالن اختصاصی نداریم و از نظر زیرساختی مشکلات زیادی داریم. در بخش منابع انسانی افراد توانمند و قوی در بخش مردان داریم که باید تشویق شوند و کسانی که غیبت کرده اند برای بازگشت. ما به تازگی کار با زنان را آغاز کرده ایم و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

باقری درباره بازگشت به روزهای خوب وزنه برداری گفت: ما می خواهیم وزنه برداری مثل گذشته مدال بگیرد، همه باید پای کار بیایند. من می بینم که سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی تلاش می کنند و وزارت ورزش باید بیشتر تلاش کند. واقعا دلم درد میگیره که ببینم تو این چند سال اوضاع اینجوری نبوده، خوشبختانه میبینم کشتی چقدر از نظر زیرساخت رشد کرده و بار سنگین صد در صد جابه جا نشده.

وی در خصوص پایه مادی و فنی و مسائل مالی فدراسیون اذعان داشت: متأسفانه پایه ما مربوط به دهه 50 است. بودجه وزنه برداری باید بازنگری شود. از آنجایی که خود من در بخش بانوان فعالیت بیشتری دارم، درخواستم این است که بودجه جداگانه ای برای این اداره در نظر گرفته شود.

مدیر فنی تیم های ملی وزنه برداری در پایان گفت: اگر شرایط فراهم شود شاید بانوان از آقایان پیشی بگیرند اما واقعیت این است که رکوردهای ما 20 کیلوگرم با رکوردهای جهانی و آسیایی فاصله دارد و این فاصله را کم می کند. نیاز به زمان و عملیات مستمر دارد.» ما در بخش زیرساخت عملا هیچ کاری انجام نداده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید