توسعه حوزه مشارکت مردمی باید در اولویت ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی باشد.


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820057

کنات با بیان اینکه خراسان جنوبی اولین منبع کمکی کشور به آستان مقدس است، گفت: اما توسعه حوزه مشارکت مردمی باید در اولویت کاری ستاد استان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، جواد کنات امروز در جلسه هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که با محوریت بررسی و تصویب طرح های سال 1401 برگزار شد، اظهار داشت: بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه اصلی ستاد باید مبتنی بر توسعه سطح مشارکت های انسانی باشد یعنی اگر در حال حاضر این میزان کمک از مثلا حدود 30 درصد جمعیت استان دریافت شود. ، تا پایان سال 1401. این رقم باید بسیار بیشتر باشد و درصد زیادی از جمعیت استان به این کار خداپسندانه مشغول شوند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از مرمت بقاع متبرکه حاصل نگاه اعتقادی و آرمان گرایانه است، خاطرنشان کرد: این نگاه اعتقادی است که همه اقشار و گروه ها را به مشارکت در طرح توسعه حرم سوق داده است.

کنات افزود: همه تمایل دارند به نوعی و در هر سطح و رتبه ای ارادت و علاقه خود را به ائمه نشان دهند و این موضوع ربطی به توان مالی افراد ندارد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی مردمانی با اصالت، دین و فرهنگ دارد که اگرچه از نظر درآمدی و وضعیت اقتصادی پایین تر از سایر استان ها هستند، اما در خط مقدم حمایت از ستاد عتبات عالیات قرار دارند. “

به گفته وی؛ اینکه سرانه کمک های مردمی در برخی شهرستان های استان با وجود شرایط نامناسب اقتصادی که در سال 1400 داشتیم، بیش از 209، 120 و 3 درصد افزایش یافت، جای بسی تعجب دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس ستاد عتبات عالیات استان در جلسه شورای اداری سال 1400 گفت: در جلسه دیگری از شورای اداری گزارشی از میزان مشارکت ارائه شد. ارائه خواهد شد.

قناعت هدف از این اقدام را تشویق کارکنان به مشارکت در طرح خداپسندانه عنوان کرد.

وی همچنین قول مساعد برای تامین اعتبارات لازم برای ساخت ساختمان ستاد و همچنین توسعه فیزیکی حرم در مشهد را داد.

گفتنی است در این جلسه که با محوریت بررسی و تصویب طرح های سال 1401، تشویق مردم به وقف اموال، درختان و … برای مرمت متبرکه، ادامه طرح بزرگ فرش توسط بانوان، مشارکت در ساخت حیاط آکیله بنی هاشم در کربلا، معالی و … از برنامه های پیشنهادی این گیاه برای امسال بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید