200 پروژه عمرانی در عتبات عالیات در حال انجام است/ آمادگی برای ارتقای گنبد امام حسین (ع)

معاون اداری و پشتیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه مشارکت مردم در بازسازی و توسعه عتبات عالیات نقش بسزایی دارد، گفت: تالار حضرت زهرا(س) نجف اشرف با 230 هزار متر مربع آماده سازی شده است. متر در چهار طبقه امسال افتتاح می شود.

وی در ادامه افزود: عملیات ساخت گنبد جدید حرم امام حسین (ع) که به دستور سردار سلیمانی آغاز شده بود در کرمان به پایان رسید و طی چند ماه گذشته با چهار دستگاه کامیون به کربلا منتقل شد.

گدرزی با بیان اینکه این گنبد از هر طرف کربلا قابل رویت است، گفت: این گنبد هفت و نیم متر از گنبد فعلی بلندتر است و گمان می رود تنها گنبد طلایی و دارای سه پوسته در جهان باشد.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: خراسان جنوبی در چند سال گذشته در بین 31 استان رتبه اول خدمت رسانی به امامزاده را داشته و نقش عمده ای در اعزام خیرین (خیر اندیشان) به صورت ناشناس دارد.

وی به استقرار 2 هزار و 893 موکب در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: 7 هزار و 151 دستگاه کامیون و تریلر حمل بار موکب ها را داشتیم.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با اشاره به توزیع 256 میلیون بطری آب در ایام اربعین امسال افزود: یکی از مشکلات سال های اخیر تامین آب و یخ بود اما امسال کمتر آب داشتیم. مشکلات ذخیره سازی آن

وی ادامه داد: امسال به دلیل برخی مشکلات، دولت و برخی نهادهای حاکمیتی نیز به تامین نیازهای اسکان و غذایی زائران کمک کردند، اما حفظ دست اندرکاران در کمیته اسکان و غذا از برنامه های آینده است. سال ستاد احیای معظم له.

گدرزی در پایان افزایش موکب های مشترک با کشور عراق را از دیگر برنامه های اربعین سال آینده عنوان کرد و افزود: همچنین در نظر داریم موکب های ثابتی را برای ارائه خدمات، پیگیری و ثبت وضعیت قانونی موکب ها برپا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید